W silnikach 2.0 CR TDI, wyprodukowanych w okresie od 2009 do 2010 roku, wykorzystywanych w samochodach koncernu VW, w trakcie użytkowania samochodu istnieje możliwość powstania nieszczelności przewodów wysokiego ciśnienia. Nieszczelność może być spowodowana wadliwym materiałem, z którego przewody zostały wykonane.
Wystąpienie specyficznych wibracji podczas pracy silnika, w połączeniu z rysami powstałymi na przewodach w efekcie szlifowania, może z czasem doprowadzić do pęknięcia przewodu wysokiego ciśnienia, co objawia się zapachem paliwa w następstwie jego wycieku. Ewentualny problem może ujawnić się wyłącznie w przypadku aut z większym przebiegiem.
Do tej pory w Polsce nie zarejestrowano ani jednego przypadku pęknięcia przewodu i wycieku paliwa, natomiast w ramach profilaktyki, firma Skoda zainicjowała akcję naprawczą dla klientów, polegającą na montażu na przewodach wysokociśnieniowych tłumików drgań.
Do klientów, którzy kupili auto z silnikiem 2.0 TDI został wysłany list z wytłumaczeniem zaistniałej sytuacji i z prośbą o stawienie się w Autoryzowanym Punkcie Serwisowym Skody. Proces usuwania ewentualnej usterki w autoryzowanym punkcie serwisowym potrwa około 15 minut.
Akcja przywoławcza dotyczy ok. 560 samochodów, sprzedanych na polskim rynku. Koszty usunięcia usterki w pełni ponosi producent.
sj/mw/mw