Rozpoczynające się targi motoryzacyjne w Detroit to miejsce debiutu czterodrzwiowego Volkswagena Passata CC. W przeciwieństwie do dobrze znanych kabrioletów m.in. Peugeot 207 CC, Renault Megane CC, Nissan Micra C+C nowy model Volgswagena oznaczony jako Passat CC, poza linią nadwozia typu coupe, ma nie wiele wspólnego z kabrioletami.
Nowy model to połączenie funkcjonalności i komfortu 4-drzwiowego sedana oraz dynamiki auta sportowego. Przód pojazdu posiada elementy typowe dla najnowszych modeli z gamy Volkswagena, jednak zastosowanie charakterystycznych trzech oddzielnych wlotów powietrza ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampami przeciwmgielnymi jest wyróżnikiem modelu. Wygięty ku dołowi dach w tylnej części nadwozia płynnie przechodzi w dużą tylną szybę i krótką pokrywę bagażnika zakończoną charakterystycznym spoilerem. Bardzo duże tylne lampy przypominają rozwiązania zastosowane w Tiguanie. Charakterystyczne soczewki świetlne pozwoliły uzyskać oryginalne efekty wizualne, których na próżno szukać w samochodach innych marek. Patrząc na tył pojazdu można odnieść wrażenie, iż pokrywa bagażnika jest mniejsza niż w rzeczywistości.
Można ją jednak wysoko podnieść, co ułatwia
dostęp do przedziału bagażowego. W nowym Passacie zainstalowano szklany dach, który zajmuje niemal całą powierzchnię począwszy od przedniej szyby a kończąc na wysokości środkowego słupka. Jego wymiary są dość imponujące: 750 mm długości przy 1.120 mm szerokości. Wnętrze charakteryzuje się zastosowaniem układu siedzeń 2+2. Oznacza to bardzo obszerną przestrzeń dla pasażerów zajmujących tylne siedzenia. Wymiary nowego modelu to 4.796 mm długości, czyli 31 mm więcej niż w przypadku dotychczasowego sedana, oraz 1.856 mm szerokości (36 mm więcej). Rozstaw kół przednich zwiększono o 11 mm, podczas gdy koła tylne są oddalone o 16 mm więcej niż w sedanie.
Do napędu pojazdu przewidziano 3 silniki benzynowe oraz dwa silniki diesla. Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 1.8 l TSI rozwijająca moc 160 KM. Tutaj do wyboru producent przewidział manualną 6-biegową skrzynie lub 7-biegowy automat DSG. Kolejny silnik to 2.0 l TSI rozwijający moc 200 KM łączony z 6-biegową manualną skrzynią lub 6-biegowym automatem Tiptronic. Najmocniejsza jednostka benzynowa to silnik 3.6 l V6 FSI o maksymalnej mocy 300 KM łączony z napędem na 4 koła i 6-biegową skrzynią typu DSG. Dwa zupełnie nowe silniki diesla wykonane w technologii common rail będą oferowane w wariancie rozwijającym moc 140 KM lub 170 KM w połączeniu manualnymi lub automatycznymi (DSG) przekładniami. Nowy Passat CC jest wyposażony w m.in. 8 poduszek powietrznych oraz standardowy system ESP.
Produkcja modelu rozpocznie się w zakładach zlokalizowanych w Emden w kwietniu 2008 roku. Passat CC trafi do sprzedaży w europie w czerwcu bieżącego roku i pozostanie w ofercie równolegle z obecnie sprzedawanymi sedanem i kombi.
>
Jak dowiedział się z wiarygodnych źródeł magazyn branżowy "Automobilwoche", model Passat Coupe oferowany będzie klientom w cenach bardzo konkurencyjnych w porównaniu np. z Mercedesem CLS. Wersja z silnikiem 1.8 TSI współpracującym z manualną przekładnią sześciostopniową, powinna mieć cenę już około 30 000 EUR. Tymczasem oferta na model z 2-litrowym turbodieslem w technologii common-rail (140 KM) została wyceniona na 32 500 EUR. Również topowa wersja z 300-konnym silnikiem V6 FSI oraz napędem na cztery koła i przekładnią dwusprzęgłową stanowi dzięki konkurencyjnej cenie około 40 000 EUR atrakcyjną propozycję w porównaniu do modeli rywali.
Takie pozycjonowanie cenowe plasowałoby nowość koncernu z Wolfsburga między Passatem sedan a luksusowym Phaetonem.
źródła: Samar, Volkswagen