Land Rover zapowiedział wprowadzenie nowego Range Rovera jesienią 2012 r. Ma on być najbardziej luksusowym i najwszechstronniejszym autem w historii marki.
IV generacja modelu będzie pierwszym na świecie SUV-em z kadłubowym nadwoziem wykonanym w całości z aluminium. Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się "odchudzić" auto w porównaniu do obecnej wersji aż o 420 kg.
Poprawiły się dzięki temu osiągi i jakość prowadzenia pojazdu oraz obniżyły zużycie paliwa i poziom emisji CO2. W nowym Range Roverze zastosowano zawieszenie pneumatyczne. Gama silników zaś obejmie jednostki benzynowe V8 oraz wysokoprężne TDV6 i TDV8.
Opracowany w całości od podstaw model ma interesującą sylwetkę. W aucie znajdziemy dość ciekawe rozwiązania - system surround od firmy Meridian, elektroniczne otwieranie i zamykanie pokrywy silnika oraz bagażnika oraz zaawansowane systemy zawieszenia czy wspomagania kierowcy.
Wyciszono kabinę, dzięki zastosowaniu na szybach powłoki akustycznej. Zmiany konstrukcyjne pozwoliły natomiast na powiększenie przestrzeni na nogi pasażerów tylnych siedzeń o dodatkowe 120 mm.
Nowy Range Rover będzie dostępny w sprzedaży jesienią 2012 r. zaś pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi z początkiem 2013 r.
Dane techniczne oraz cenniki będą znane na początku września, przed paryskimi targami motoryzacyjnymi.
/ll