QJMotor SRV300 zaprezentowany. Wygląda jak harley i nie jest to przypadek
QJMotor przygotowuje model SRV300, który wygląda jak harley-davidson, ale z mniejszym silnikiem. Czy oryginalnie model ten miał być sprzedawany pod amerykańską marką? Tego się pewnie nigdy nie dowiemy, ale~ trzeba przyznać, że w Azji taki model może być chętnie kupowany.
Jeszcze niedawno Harley-Davidson chciał rozszerzać ofertę na każdą możliwą rynkową niszę. Mamy elektryczny model LiveWire, niedługo do oferty dołączy Pan America, czyli model typu adventure. Jednak nowe szefostwo amerykańskiej marki postanowiło przyjąć dokładnie odwrotną politykę i skupić się na tym, co jest najważniejsze w ofercie marki z Milwaukee, a z reszty projektów się wycofać. W ten sposób z planów zniknął model Bronx. Natomiast w Chinach przez firmę Qianjiang Motorcycle miał być produkowany Harley-Davidson HD350.
Nie miał być to cruiser, a raczej typowa azjatycka "350-tka" z harleyowymi akcentami stylistycznymi. Nie wiadomo co z tym modelem, ale Qianjiang Motorcycle pokazał właśnie zapowiedź sprzedawanego pod swoją marką modelu QJMotor SRV300. Jest on o tyle ciekawy, że mimo małego silnika, wygląda jak harley-davidson. Można się spodziewać, że za napęd tej maszyny będzie odpowiadać dwucylindrowa widlasta jednostka o pojemności 338 cm3, która znana jest m.in. z motocykli Benelli.
Rodzi to pytanie, czy motocykl nie był kolejnym (nieujawnionym) projektem chińskiej firmy dla Harleya i tylko wycofanie się Amerykanów nie spowodowało, że QJMotor zdecydowało się na dokończenie tego motocykla i produkcję pod własną marką. Niezależnie od przyczyn powstania modelu SRV300, trzeba przyznać, że na zapowiedzi prezentuje się ciekawie i faktycznie wygląda jak coś ze stajni H-D.
Jeśli jednak model ten powstawał we współpracy Qianjiang Motorcycle i Harleya-Davidson, to pozostaje pytanie, czy będzie oferowany pod amerykańskim szyldem. Zaprezentowana zapowiedź sugeruje coś innego. Trzeba też pamiętać o sytuacji w Indiach, z których Harley się wycofał i tam logo Harleya ma być umieszczane na motocyklach firmy Hero. Zatem "chińskiemu harleyowi" odpadłby duży i ważny rynek. Wydaje się, że niezależnie od tego, czy będzie mieć logo H-D, czy jednak QJMotor, SRV300 raczej nie trafi do Europy, gdzie motocykli tego typu nie ma zbyt wielu.