Poznajemy szczegóły Bimoty KB4. Nie będzie to kopia motocykla Kawasaki

Bimota KB4 będzie drugim nowym modelem po powrocie włoskiej marki do życia. Otrzyma on silnik z motocykla Kawasaki Ninja 1000SX, ale poza nim nie będzie miał wiele wspólnego z japońskim jednośladem.

Bimota Tesi H2Bimota Tesi H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bimota
Szymon Jasina

Bimota to marka, której ratunek był możliwy po tym, jak Kawasaki kupiło 49 proc. jej udziałów. Od tego czasu doczekaliśmy się już ekstremalnie szybkiego i drogiego modelu Tesi H2, który napędzany jest doładowanym silnikiem z Kawaski Ninjy H2. Jednak już ten model pokazał, że włoska marka nie będzie po prostu oferować japońskich motocykli w lekkim przebraniu. Są to niezależne projekty wykorzystujące silniki Kawasaki i nieco innych technologii.

Tak samo będzie z kolejnym modelem. Bimota KB4 otrzyma silnik turystycznego modelu Kawasaki Ninja 1000SX. Jest to 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1043 cm3, która dostarcza 142 KM przy 10 000 obr./min i 111 Nm przy 8000 obr./min. Jednak wszystko wskazuje, że poza napędem Bimota KB4 nie będzie miała wiele wspólnego z japońskim motocyklem.

Przede wszystkim ma ona wyglądać zupełnie inaczej. Pierwsze szpiegowskie zdjęcia pokazują, że Bimota KB4 ma stylistykę retro z okrągłym reflektorem i owiewką w stylu sportowych motocykli z lat 60. Z drugiej strony nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań, gdyż projekt uwzględnia też elementy aerodynamiczne po bokach, które zapewnią docisk przy wysokich prędkościach.

Europejskie dokumenty homologacyjne zdradzają, że Bimota KB4 będzie aż o ponad 40 kg lżejsza od turystyczno-sportowego modelu Ninja 1000SX. Będzie też krótsza i węższa – w obu przypadkach o ok. 5 cm. Najważniejsze pod kątem właściwości jezdnych jest to, że w przypadku długości cała ta różnica wynika ze zmniejszenia rozstawu kół.

Można się spodziewać, że choć będzie to tańszy model niż Bimota Tesi H2, to i tak należy go zaliczyć do półki premium, a to oznacza cenę zauważalnie wyższą niż 69 800 zł, jakie trzeba zapłacić za Kawasaki Ninję 1000SX. Będzie to też ciekawa konkurencja dla prezentującej podobny styl i moc MV Agusty Superveloce.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀