Poznajemy szczegóły Bimoty KB4. Nie będzie to kopia motocykla Kawasaki

Bimota KB4 będzie drugim nowym modelem po powrocie włoskiej marki do życia. Otrzyma on silnik z motocykla Kawasaki Ninja 1000SX, ale poza nim nie będzie miał wiele wspólnego z japońskim jednośladem.

Bimota Tesi H2Bimota Tesi H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bimota
Szymon Jasina

Bimota to marka, której ratunek był możliwy po tym, jak Kawasaki kupiło 49 proc. jej udziałów. Od tego czasu doczekaliśmy się już ekstremalnie szybkiego i drogiego modelu Tesi H2, który napędzany jest doładowanym silnikiem z Kawaski Ninjy H2. Jednak już ten model pokazał, że włoska marka nie będzie po prostu oferować japońskich motocykli w lekkim przebraniu. Są to niezależne projekty wykorzystujące silniki Kawasaki i nieco innych technologii.

Tak samo będzie z kolejnym modelem. Bimota KB4 otrzyma silnik turystycznego modelu Kawasaki Ninja 1000SX. Jest to 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1043 cm3, która dostarcza 142 KM przy 10 000 obr./min i 111 Nm przy 8000 obr./min. Jednak wszystko wskazuje, że poza napędem Bimota KB4 nie będzie miała wiele wspólnego z japońskim motocyklem.

Przede wszystkim ma ona wyglądać zupełnie inaczej. Pierwsze szpiegowskie zdjęcia pokazują, że Bimota KB4 ma stylistykę retro z okrągłym reflektorem i owiewką w stylu sportowych motocykli z lat 60. Z drugiej strony nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań, gdyż projekt uwzględnia też elementy aerodynamiczne po bokach, które zapewnią docisk przy wysokich prędkościach.

Europejskie dokumenty homologacyjne zdradzają, że Bimota KB4 będzie aż o ponad 40 kg lżejsza od turystyczno-sportowego modelu Ninja 1000SX. Będzie też krótsza i węższa – w obu przypadkach o ok. 5 cm. Najważniejsze pod kątem właściwości jezdnych jest to, że w przypadku długości cała ta różnica wynika ze zmniejszenia rozstawu kół.

Można się spodziewać, że choć będzie to tańszy model niż Bimota Tesi H2, to i tak należy go zaliczyć do półki premium, a to oznacza cenę zauważalnie wyższą niż 69 800 zł, jakie trzeba zapłacić za Kawasaki Ninję 1000SX. Będzie to też ciekawa konkurencja dla prezentującej podobny styl i moc MV Agusty Superveloce.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie