Porsche w styczniu 2013 r. wprowadzi na rynek model Cayenne w specyfikacji Turbo S. Będzie to najmocniejsza wersja SUV-a ze Stuttgartu.
Spalanie auta dysponującego 550 KM mocy wynosi średnio 11,5 l, czyli tyle samo co opcji Cayenne Turbo o mocy o 50 KM mniejszej. Moment obrotowy zwiększył się z 700 Nm do 750 Nm, poprawie o 0,2 s uległo też przyspieszenie od 0 do 100 km/h (4,5 s). Turbo S ma też większą o 5 km/h prędkość maksymalną (283 km/h).
W standardowym wyposażeniu nowego Cayenne znajdują się wszystkie istotne systemy kontroli. Od wersji Turbo przejęte zostało połączenie zawieszenia pneumatycznego i aktywnej kontroli tłumienia PASM. Turbo S posiada Porsche Dynamic Chassis Control - system zmniejszający niemal do zera kąt przechyłu na zakrętach, który poprawia elastyczność oraz komfort jazdy.
W standardzie znajdziemy Porsche Torque Vectoring Plus, który w parze z elektronicznie sterowanym tylnym zamkiem różnicowym, operuje wektorowaniem momentu obrotowego na tylnych kołach. Dzięki temu poprawie uległa przyczepność oraz elastyczność w każdej sytuacji na drodze. Ponadto auto posiada pakiet Sport Chrono.
Specjalnie na potrzeby Cayenne Turbo S przeprojektowano 21-calowe koła. Ich powierzchnie wewnętrzne są malowane na kolor czarny o wysokim połysku. W tej samej barwie są inne elementy zewnętrzne - ekrany wlotu powietrza, obudowy reflektorów czy części lusterek.
W środku Cayenne Turbo S oferuje dwukolorowe pakiety obić skórzanych w nowych kolorach i wzorach. Dodano do nich dekoracyjne szwy w kontrastujących kolorach carrera red i luxor beike.
Samochód pojawi się w salonach w styczniu 2013 r.
/ll