WAŻNE
TERAZ

Polityczne trzęsienie ziemi w Ukrainie. Andrij Jermak odchodzi

Porsche 911 Turbo

None

Obraz

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Firma ze Stuttgartu wprowadza nowy model 911 Turbo. Auto zostało zmodernizowane pod względem technicznym i odświeżone stylistycznie. Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche jest oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze i szybsze. Lepiej przyspiesza, zużywając mniej paliwa.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM. Ta pierwsza w 35-letniej historii Turbo, skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Jako opcja, pierwszy raz sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Połączenie PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie lepszej dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów. Nowe Porsche 911 Turbo w porównaniu ze swoim poprzednikiem emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 l/100 km.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Na rynku amerykańskim poziom spalania mieści się poniżej progu, ponad którym auta w USA obciążone są tzw. „Gas Guzzler Tax” - dodatkowym podatkiem akcyzowym, płaconym przy zakupie aut zużywających duże ilości paliwa. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h z pakietem Sport Chrono Turbo i PDK nowe Porsche potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Dla samochodów z PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi i sprawdzonymi już przyciskami, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z łopatkami: prawą zmienia się przełożenie na wyższe, lewą na niższe. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, zarówno kierownica z łopatkami, jak i wersja PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Przyszłych kierowców Turbo z pewnością ucieszy jeszcze lepsza dynamika auta. Udoskonalony, regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i Porsche Stability Management (PSM) mogą być opcjonalnie połączone z Porsche Torque Vectoring (PTV), co znacznie poprawia zwrotność i precyzję kierowania, zwiększając tym samym przyjemność jazdy.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupé i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada. Podstawowe wersje modeli będą kosztować odpowiednio 178.784 euro (ok. 730.404 zł) za Coupé i 192.262 euro (ok. 785.467 zł) za Cabrio.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka