Porsche 911 Turbo

None

Obraz

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Firma ze Stuttgartu wprowadza nowy model 911 Turbo. Auto zostało zmodernizowane pod względem technicznym i odświeżone stylistycznie. Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche jest oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze i szybsze. Lepiej przyspiesza, zużywając mniej paliwa.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM. Ta pierwsza w 35-letniej historii Turbo, skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Jako opcja, pierwszy raz sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Połączenie PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie lepszej dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów. Nowe Porsche 911 Turbo w porównaniu ze swoim poprzednikiem emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 l/100 km.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Na rynku amerykańskim poziom spalania mieści się poniżej progu, ponad którym auta w USA obciążone są tzw. „Gas Guzzler Tax” - dodatkowym podatkiem akcyzowym, płaconym przy zakupie aut zużywających duże ilości paliwa. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h z pakietem Sport Chrono Turbo i PDK nowe Porsche potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Dla samochodów z PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi i sprawdzonymi już przyciskami, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z łopatkami: prawą zmienia się przełożenie na wyższe, lewą na niższe. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, zarówno kierownica z łopatkami, jak i wersja PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Przyszłych kierowców Turbo z pewnością ucieszy jeszcze lepsza dynamika auta. Udoskonalony, regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i Porsche Stability Management (PSM) mogą być opcjonalnie połączone z Porsche Torque Vectoring (PTV), co znacznie poprawia zwrotność i precyzję kierowania, zwiększając tym samym przyjemność jazdy.

/ 7Szybsze i oszczędniejsze

Obraz
© Porsche

Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupé i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada. Podstawowe wersje modeli będą kosztować odpowiednio 178.784 euro (ok. 730.404 zł) za Coupé i 192.262 euro (ok. 785.467 zł) za Cabrio.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025