Po 3 latach warte nawet 100 tys. zł mniej. Najszybciej tracące na wartości auta w USA

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Michał Zieliński

/ 6Najszybciej tracące na wartości auta w USA

Obraz
© Materiały prasowe

Wybierając nowy samochód wiele osób kieruje się utratą wartości. Im ta jest niższa, tym będzie można go drożej sprzedać po kilku latach. Amerykańska strona iSeeCars przygotowała zestawienie 10 najszybciej tracących na wartości aut w Stanach Zjednoczonych. Trzeba pamiętać, że nasze rynki się różnią, lecz i tak ranking może posłużyć za pewną wskazówkę podczas szukania nowego pojazdu.

Według strony, średnio samochód na amerykańskim rynku traci 35 proc. swojej wartości w pierwszych trzech latach. Wyliczono to na podstawie badania ponad 4 mln różnych aut. Na niechlubnej liście 10 najszybciej tracących na wartości modeli znalazły się głównie sedany z Europy i Stanów Zjednoczonych. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ dzisiaj najbardziej pożądane rodzaje nadwozia to SUV-y i crossovery. Na miejscach od 6 do 10 uplasowały się takie wozy jak Volkswagen Jetta (48,1 proc.) czy Audi A3 (47,9 proc.).

/ 65. Ford Taurus - 49,7 proc.

Obraz
© Materiały prasowe | Ford

Piąte miejsce przypadło amerykańskiemu fordowi, który nie jest oficjalnie dostępny w Polsce. Model Taurus to przedstawiciel klasy wyższej średniej składającej się w Europie głównie z samochodów premium. Obecnie w sprzedaży jest szósta generacja auta i na tej prawdopodobnie zakończy się historia modelu w Stanach Zjednoczonych. Ford niedawno ogłosił, że w USA będzie rezygnował z sedanów i hatchbacków. Podstawowy Taurus kosztuje 27 690 dol. (ok. 100 tys. zł), a to oznacza, że po trzech latach właściciel straci co najmniej 13 263 dol. (ok. 48 tys. zł).

/ 64. BMW serii 3 - 49,8 proc.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

O 0,1 punktu procentowego zanotowało BMW serii 3, najmniejszy sedan oferowany przez bawarskiego producenta. Jego wysoki wynik w tej kategorii może być spowodowany spadającym popytem na ten samochód. Od początku 2018 roku udział serii 3 w amerykańskim rynku mocno się zmniejszył. Skoro po trzech latach właściciel straci 49,8 proc. jego wartości, to przełoży się to na co najmniej 17 380 dolarów (ok. 63 tys. zł).

/ 63. Mercedes-Benz Klasy E - 49,9 proc.

Obraz
© Materiały prasowe | Mercedes-Benz

Wchodzimy na podium. Na trzecim miejscu znalazł się Mercedes Klasy E. Luksusowa limuzyna ze Stuttgartu po trzech latach będzie tańsza o 49,9 proc. Komentując wyniki swoich badań, iSeeCars zauważa, że auta marek premium szybciej tracą na wartości, ponieważ te samochody są kupowane w formie leasingu, a nie za gotówkę. Najtańsza Klasa E kosztuje 52 950 dol., więc w trzy lata właściciel takiego auta straci 26 420 dol. (ponad 95 tys. zł).

/ 62. Volkswagen Passat - 50,7 proc.

Obraz
© Materiały prasowe | Volkswagen

Drugie miejsce przypadło świetnie znanemu z polskich dróg volkswagenowi passatowi. Jest jednak jeden szczegół: model sprzedawany na amerykańskim rynku różni się od swojego europejskiego odpowiednika. W 2016 roku przeszedł lifting i to prawdopodobnie sprawiło, że auto zaczęło szybko tracić na wartości. Po trzech latach jest warte o przynajmniej 11 660 dol. mniej (ok. 42 tys. zł).

/ 61. BMW serii 5 - 52,6 proc.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW,Benis Arapovic

Najszybciej tracącym na wartości autem na amerykańskim rynku okazało się jednak BMW serii 5. Z jednej strony to zła wiadomość dla wszystkich, którzy zdecydowali się na zakup tego auta z salonu. Z pozycji samochodu zdecydowanie ucieszą się za to Amerykanie szukający "piątki" na rynku aut używanych. Mogą kupić limuzynę z Bawarii za co najmniej 27 690 dol. mniej (około 100 tys. zł), ale podstawową "piątkę" trudno znaleźć, więc zaoszczędzona kwota na pewno będzie większa.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka