Citroen kolejny raz potwierdza , że nie straszne są mu stylistyczne zabawy i odważne kształty. Na zbliżających się targach motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentuje model C3 Picasso.
Ten bazujący na podwoziu Peugeota 207 mikro Van swoją linią nadwozia wybiega znacznie do przodu spośród nudnej konkurencji – Opla Merivy, Hondy Jazz oraz Fiata Idei. Awangardowy wygląd na szczęście nie oznacza, że Citroen zapomniał o funkcjonalności swojego pojazdu.
Francuzi obiecują, że długi na 4,08m, szeroki na 1,73 i wysoki na 1,62m samochód będzie oferował najwięcej miejsca wewnątrz kabiny z całej klasy. Citroen zapowiada również, że auto będzie dysponowało aż 500-litrowym bagażnikiem. Zaś po złożeniu siedzeń tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa ma się powiększyć aż do 1506l.
Najmniejszy van Citroena oferuje również zdejmowaną podłogę bagażnika, która może być również montowana na dwóch wysokościach. Tylny rząd siedzeń składa się z trzech niezależnych foteli, których oparcia można składać.
C3 Picasso trafi na rynek z dwoma silnikami benzynowymi – 95 i 120-konną, które powstały przy współpracy z BMW. Pod maskę trafią również silniki HDi o mocy 90 i 110 koni.
Lopez