Piaggio będzie miało poduszki powietrzne. Wreszcie czeka nas rewolucja

Piaggio podpisało umowę z firmą Autoliv, która produkuje poduszki powietrzne. Oznacza to, że za pewien czas takie rozwiązanie powinno znaleźć się we Włoskich jednośladach. Czyżby poduszki powietrzne wreszcie miały stać się popularne w motocyklach i skuterach?

Piaggio Beverly 400 SPiaggio Beverly 400 S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

W samochodach czasem trudno zliczyć, ile jest poduszek powietrznych. Jest to standard już od tylu lat, że trudno sobie wyobrazić auto bez tych urządzeń poprawiających bezpieczeństwo. W przypadku jednośladów jednak nie jest to takie proste. Najpopularniejszym rozwiązaniem są dziś kamizelki czy kurtki z poduszkami powietrznymi, które oferuje wielu producentów ubrań motocyklowych. Najnowsze generacje mają czujniki przeciążeń i potrafią skutecznie wykryć wypadek. Co więcej, często są to urządzenia wielokrotnego użytku, jeśli nie ulegną zniszczeniu.

Jeśli chodzi o poduszki powietrzne montowane na motocyklach, to od lat możemy takie rozwiązanie znaleźć w Hondzie Gold Wing, a niedługo ma trafić też do topowych skuterów. I tyle. Ani na razie ta japońska marka w przypadku innych modeli, ani pozostali producenci, nie poszli tą drogą. Aż do teraz. Piaggio Group rozpoczęło współpracę z firmą Autoliv, aby stworzyć poduszki powietrzne dla jednośladów. Jak poinformowano, mają one być umieszczane na ramie pojazdu i uruchamiać się w czasie milisekund.

Autoliv poinformował, że już ma pierwsze projekty tego, jak będą wyglądały poduszki powietrzne dla jednośladów. Można się zatem spodziewać, że obu firmom zależy na tym, aby rozwiązanie to jak najszybciej trafiło do sprzedaży. Co więcej, Autoliv ostatnio mocniej zajęło się motocyklami i niedawno złożyło patent na kierownicę, która w razie wypadku się oddziela, aby ograniczyć urazy kierowcy.

Piaggio Group ma w swoim portfolio kilka marek. Są to skuterowe Piaggio i Vespa oraz motocyklowe ApriliaMoto Guzzi. Nie wiadomo, do których z nich poduszki powietrzne trafią jako pierwszych. Jednak najpewniej będzie wymagało to opracowania różnych rozwiązań wynikających z innych konstrukcji i pozycji siedzącej na skuterach i motocyklach.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne