Piaggio będzie miało poduszki powietrzne. Wreszcie czeka nas rewolucja
Piaggio podpisało umowę z firmą Autoliv, która produkuje poduszki powietrzne. Oznacza to, że za pewien czas takie rozwiązanie powinno znaleźć się we Włoskich jednośladach. Czyżby poduszki powietrzne wreszcie miały stać się popularne w motocyklach i skuterach?
W samochodach czasem trudno zliczyć, ile jest poduszek powietrznych. Jest to standard już od tylu lat, że trudno sobie wyobrazić auto bez tych urządzeń poprawiających bezpieczeństwo. W przypadku jednośladów jednak nie jest to takie proste. Najpopularniejszym rozwiązaniem są dziś kamizelki czy kurtki z poduszkami powietrznymi, które oferuje wielu producentów ubrań motocyklowych. Najnowsze generacje mają czujniki przeciążeń i potrafią skutecznie wykryć wypadek. Co więcej, często są to urządzenia wielokrotnego użytku, jeśli nie ulegną zniszczeniu.
Jeśli chodzi o poduszki powietrzne montowane na motocyklach, to od lat możemy takie rozwiązanie znaleźć w Hondzie Gold Wing, a niedługo ma trafić też do topowych skuterów. I tyle. Ani na razie ta japońska marka w przypadku innych modeli, ani pozostali producenci, nie poszli tą drogą. Aż do teraz. Piaggio Group rozpoczęło współpracę z firmą Autoliv, aby stworzyć poduszki powietrzne dla jednośladów. Jak poinformowano, mają one być umieszczane na ramie pojazdu i uruchamiać się w czasie milisekund.
Autoliv poinformował, że już ma pierwsze projekty tego, jak będą wyglądały poduszki powietrzne dla jednośladów. Można się zatem spodziewać, że obu firmom zależy na tym, aby rozwiązanie to jak najszybciej trafiło do sprzedaży. Co więcej, Autoliv ostatnio mocniej zajęło się motocyklami i niedawno złożyło patent na kierownicę, która w razie wypadku się oddziela, aby ograniczyć urazy kierowcy.
Piaggio Group ma w swoim portfolio kilka marek. Są to skuterowe Piaggio i Vespa oraz motocyklowe Aprilia i Moto Guzzi. Nie wiadomo, do których z nich poduszki powietrzne trafią jako pierwszych. Jednak najpewniej będzie wymagało to opracowania różnych rozwiązań wynikających z innych konstrukcji i pozycji siedzącej na skuterach i motocyklach.