Podczas jazdy Peugeotem 207 nie warto mieć kataru, trudno bowiem będzie docenić dystrybutor zapachu, który uprzyjemnia jazdę. Poza tym, Peugeot 207 wygląda jak zmniejszony model 307.
Zdaniem kierownictwa Peugeota zapotrzebowanie na małe samochody będzie rosło. Firma jest więc przygotowana – oferuje modele 107, 1007 i teraz 207, który jest następcą przebojowego 206. Najtańsza wersja modelu 207 kosztuje w Polsce 40 800 zł.
Konstrukcja
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9643/peugeot-207-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W założeniach konstrukcyjnych małych samochodów niewiele się zmieniło. Model 207 ma większe wymiary od poprzednika, co jest zgodne z obecnie panującym trendem. Pojazd oferowany jest z nadwoziem 3-lub 5- drzwiowym o długości 403 cm i bagażnikiem o pojemności 270 l. Model 207 jest jednym z pierwszych małych aut dostosowanych do nowych przepisów dotyczących ochrony pieszych. Przednia część auta została tak skonstruowana, by maksymalnie ograniczyć skutki kolizji z pieszym. Wbudowano więc odpowiednie pochłaniacze energii i zwiększono odległość między pokrywą a silnikiem. Konstrukcja zawieszenia jest już typowa – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. W nowym modelu elementy te zostały zaprojektowane od nowa. Zwraca uwagę duża ilość jednostek napędowych, benzynowych o pojemności 1,4 l (75 lub 90 KM), 1,6 l/110 KM oraz diesli – 1,4 l/68 KM, 1,6 l (90 KM lub 110 KM).
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Pierwsze wrażenia
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9643/peugeot-207-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Peugeot 207 sprawia bardzo dobre wrażenie. Wnętrze jest obszerne, szczególnie z przodu. Tablica przyrządów jest czytelna, przełączniki rozmieszczono ergonomicznie. Podczas jazdy pojazd zachowuje się stabilnie, a komfort jazdy jest całkiem niezły. Dynamika pojazdu zależy od użytego silnika. Wydaje się, że optymalną jednostką napędową jest silnik benzynowy 1,4 l o mocy 90 KM, który zapewnia wystarczającą dynamikę i nie kosztuje zbyt wiele – od 42 800 zł. Dobre wrażenie sprawia też najmniejszy z oferowanych diesli – 1,4 l o mocy 68 KM. bez względu na rodzaj zastosowanego silnika, wnętrze pojazdu jest skutecznie wyciszone.
Najtańsza wersja, model 3-drzwiowy napędzany silnikiem 1,4 l o mocy 75 KM, kosztuje 40 800 zł. Samochody z tym silnikiem będą dostępne od września. W klasie małych aut konkurencja jest bardzo silna. Wydaje się, że Peugeot 207 ma duże szanse na sukces, gdyż oferowany jest w konkurencyjnych cenach. Jak powiedział prezes zarządu Peugeot Polska Pierre Garnier model 207 nie zastępuje modelu 206, który będzie dostępny u nas jeszcze przez około 2 lat. Model 207 poszerza gamę produktów Peugeota.
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel | diesel |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa (cm3) | 1360 | 1360 | 1587 | 1398 | 1560 | 1560 |
Moc (KM) | 75 | 90 | 110 | 70 | 90 | 110 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,5 | 12,7 | 10,6 | 11,5 | b.d. | b.d. |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 180 | 194 | 166 | 182 | 193 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,0/8,4 | 5,2/8,5 | 5,6/9,3 | 3,8/5,8 | 3,8/5,8 | 4,1/6,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 403 x 172 x 147 | |||||
Pojemność bagażnika (l) | 270 | |||||
Cena wersji 3/5-drzwiowej (zł) | 40 800/ 42 300 | 42 800/ 44 300 | 55 900/ 57 400 | 79 400/- | 47 300/ 48 800 | 54 700/ 56 200 |
Wybrane wyposażenie podstawowe:
4 poduszki powietrzne, układ ABS, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby przednie sterowane elektrycznie
Autor: Ryszard Polit