Peugeot 2008 DKR: powrót do Dakaru
Carlos Sainz i Cyril Despres będą bronić barw Teamu Peugeot Total w najbliższym rajdzie Dakar. Samochodem, którym pojadą, będzie Peugeot 2008 DKR.
Już na samym niemal wstępie biuro projektowe Peugeot Sport musiało dokonać podstawowego wyboru. Jaki powinien być napęd tej rajdowej maszyny: na cztery czy na dwa koła? Zgodnie z przepisami regulaminu rajdu decyzja ta miała wpływ na dwa bardzo istotne parametry samochodu. - Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rozwiązań praktykowanych w rajdach, żeby zobaczyć atuty różnych opcji i finalnie zdecydowaliśmy się na wybór dość odmienny od konkurencji - szefa projektu ze strony Peugeot Sport, Jean-Christophe Pailler. - Ze względu na parametry terenowe i zdolność jazdy po piasku wersji z napędem na dwa koła, zdecydowaliśmy się finalne na to właśnie rozwiązanie. Dzięki temu możemy mieć większe koła i większy skok zawieszenia wraz z wszystkimi wypływającymi z tego korzyściami.
Bezpośrednim skutkiem tej decyzji jest wyposażenie 2008 DKR w 37-calowe opony mające niemal 94 cm średnicy.
Miało to oczywiście duży wpływ na pracę czteroosobowego zespołu stylistów Peugeot. - Cała trudność polegała na przepracowaniu kanonów stylistycznych marki i dostosowaniu ich do parametrów technicznych i zróżnicowanych wymagań, jakie stawia przed samochodem niegościnny teren rajdu - wyjaśnił Giovanni Rizzo, stylista nadwozia 2008. - Zespół miał przed sobą dwie możliwości: sięgnąć po seryjnie produkowane nadwozie 2008 i dodać do niego wybrane części bądź inspirując się stylistyką 2008 zaprojektować nowy samochód spełniający podane założenia. Wybraliśmy tę drugą możliwość! 2008 DKR nie ma na przykład tylnych drzwi i wygląda jak wizja coupe 2008.
Trzeba będzie jeszcze poczekać zanim usłyszymy ryk silnika, który na razie jest jeszcze trzymany w tajemnicy.
tb, moto.wp.pl