Opel Insignia ecoFLEX
None
Oszczędna propozycja
W dobie kryzysu i prognoz o rychłym końcu zasobów ropy naftowej coraz ważniejsza staje się ekonomia i oszczędność. Sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji samochodu jest kilka. Auta na gaz, konstrukcje hybrydowe i oszczędne diesle.
Oszczędna propozycja
Opel zaprezentował model, który jest dowodem na to, że średnie spalanie na poziomie około 5,2 litra oleju napędowego na setkę w dwulitrowym i mocnym silniku, nie musi wymagać wyrzeczeń.
Oszczędna propozycja
Insignia zdobyła już tytuł auta roku, teraz sięga po miano jednego z najoszczędniejszych. Takiego ekonomicznego i ekologicznego wyczynu jest w stanie dokonać specjalna wersja ecoFLEX.
Oszczędna propozycja
Poczyniono w niej kilka prostych zmian, które pomagają efektywnie oszczędzać paliwo. Przede wszystkim, poprawiono aerodynamikę.
Oszczędna propozycja
W podwoziu zamontowano dodatkowe, sporych rozmiarów płyty z tworzyw sztucznych, osłaniające komorę silnika i zbiornik paliwa. Zamknięto górną kratę wlotu powietrza (grill) i zaślepiono główne wycięcie w przednim zderzaku.
Oszczędna propozycja
Obniżono też zawieszenie. To pozwoliło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do wartości 0,26. W ten sposób zamieniono Insignię w jeden z najbardziej aerodynamicznych sedanów świata.
Oszczędna propozycja
Całość uzupełnia silnik diesla o pojemności dwóch litrów, mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Takie parametry jednostki napędowej gwarantują Insigni ecoFLEX bardzo przyzwoite osiagi. Prędkość maksymalna to 221 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 9,5 sekundy.
Oszczędna propozycja
Silnik też podrasowano ekologicznie, optymalizując proces spalania. To rozwiązanie nazwano: “CleanTech Combustion”. Zastosowano w nim czujniki, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania. W ten sposób uzyskano również niski poziom emisji spalin: 136 gramów CO2 na kilometr. Trudno uwierzyć, że tak proste zmiany mogą efekywnie pomóc w oszczędzaniu paliwa. A jednak.
Oszczędna propozycja
Suche dane nie przekonują, ale jazda przez miasteczka i autostrady w okolicach Frankfurtu dała jednoznaczną odpowiedź.
Oszczędna propozycja
Gdy silnik był jeszcze zimny - wydawało się, że obietnice niemieckich inżynierów legną w gruzach. Komputer przez pierwsze kilometry wskazywał 5,8 litra na setkę. To przecież więcej, niż obiecuje producent.
Oszczędna propozycja
Z każdym następnym kilometrem wartość jednak malała, by na trasie osiagnąć poziom 4,6 litra. Po wjechaniu w obszar zabudowany ponownie wzrosła. Tym razem do poziomu 4,9 l/100 km.
Oszczędna propozycja
Wersja ecoFLEX została wyposażona w specjalnie zaprojektowane opony o niskich oporach toczenia.
Oszczędna propozycja
Czy podobny wynik da się uzyskać również na polskich drogach? Przekonamy się o tym już we wrześniu, bo właśnie wtedy oszczędna Insignia trafi do salonów.
Oszczędna propozycja
Insignia zdobyła już tytuł auta roku, teraz sięga po miano jednego z najoszczędniejszych.
Oszczędna propozycja
Jeśli kierowca zmieni umieszczonym w desce rozdzielczej przyciskiem tryb ustawień samochodu na "Sport" - oprócz parametrów pracy silnika, układu kierowniczego i zawieszenia, na czerwony zmieni się kolor podświetlenia tarcz zegarów. Do wyboru mamy jeszcze tryb "Tour", który sprawia, że podróżuje się bardziej komfortowo: zawieszenie pracuje w nim na tyle miękko, by niwelować wszelkie nierówności nawierzchni.
Oszczędna propozycja
Inżynierowie z Russelsheim zmienili przełożenia sześciostopniowej skrzyni biegów, aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika, potrzebną do utrzymania tempa jazdy.
Oszczędna propozycja
Na korzyść Insigni przemawiają nie tylko zastosowane materiały, ale przede wszystkim wygląd kabiny.
Oszczędna propozycja
Insignią ecoFLEX można jeździć bez wyrzeczeń, spalając niewielkie ilości paliwa. Zakup tej wersji jest droższy o 2200 zł, niż w przypadku zwykłego diesla.