Opel Insignia ecoFLEX

None

Obraz

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

W dobie kryzysu i prognoz o rychłym końcu zasobów ropy naftowej coraz ważniejsza staje się ekonomia i oszczędność. Sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji samochodu jest kilka. Auta na gaz, konstrukcje hybrydowe i oszczędne diesle.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Opel zaprezentował model, który jest dowodem na to, że średnie spalanie na poziomie około 5,2 litra oleju napędowego na setkę w dwulitrowym i mocnym silniku, nie musi wymagać wyrzeczeń.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Insignia zdobyła już tytuł auta roku, teraz sięga po miano jednego z najoszczędniejszych. Takiego ekonomicznego i ekologicznego wyczynu jest w stanie dokonać specjalna wersja ecoFLEX.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Poczyniono w niej kilka prostych zmian, które pomagają efektywnie oszczędzać paliwo. Przede wszystkim, poprawiono aerodynamikę.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

W podwoziu zamontowano dodatkowe, sporych rozmiarów płyty z tworzyw sztucznych, osłaniające komorę silnika i zbiornik paliwa. Zamknięto górną kratę wlotu powietrza (grill) i zaślepiono główne wycięcie w przednim zderzaku.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Obniżono też zawieszenie. To pozwoliło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do wartości 0,26. W ten sposób zamieniono Insignię w jeden z najbardziej aerodynamicznych sedanów świata.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Całość uzupełnia silnik diesla o pojemności dwóch litrów, mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Takie parametry jednostki napędowej gwarantują Insigni ecoFLEX bardzo przyzwoite osiagi. Prędkość maksymalna to 221 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 9,5 sekundy.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Silnik też podrasowano ekologicznie, optymalizując proces spalania. To rozwiązanie nazwano: “CleanTech Combustion”. Zastosowano w nim czujniki, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania. W ten sposób uzyskano również niski poziom emisji spalin: 136 gramów CO2 na kilometr. Trudno uwierzyć, że tak proste zmiany mogą efekywnie pomóc w oszczędzaniu paliwa. A jednak.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Suche dane nie przekonują, ale jazda przez miasteczka i autostrady w okolicach Frankfurtu dała jednoznaczną odpowiedź.

10 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy silnik był jeszcze zimny - wydawało się, że obietnice niemieckich inżynierów legną w gruzach. Komputer przez pierwsze kilometry wskazywał 5,8 litra na setkę. To przecież więcej, niż obiecuje producent.

11 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Z każdym następnym kilometrem wartość jednak malała, by na trasie osiagnąć poziom 4,6 litra. Po wjechaniu w obszar zabudowany ponownie wzrosła. Tym razem do poziomu 4,9 l/100 km.

12 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja ecoFLEX została wyposażona w specjalnie zaprojektowane opony o niskich oporach toczenia.

13 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Czy podobny wynik da się uzyskać również na polskich drogach? Przekonamy się o tym już we wrześniu, bo właśnie wtedy oszczędna Insignia trafi do salonów.

14 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Insignia zdobyła już tytuł auta roku, teraz sięga po miano jednego z najoszczędniejszych.

15 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Jeśli kierowca zmieni umieszczonym w desce rozdzielczej przyciskiem tryb ustawień samochodu na "Sport" - oprócz parametrów pracy silnika, układu kierowniczego i zawieszenia, na czerwony zmieni się kolor podświetlenia tarcz zegarów. Do wyboru mamy jeszcze tryb "Tour", który sprawia, że podróżuje się bardziej komfortowo: zawieszenie pracuje w nim na tyle miękko, by niwelować wszelkie nierówności nawierzchni.

16 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Inżynierowie z Russelsheim zmienili przełożenia sześciostopniowej skrzyni biegów, aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika, potrzebną do utrzymania tempa jazdy.

17 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Na korzyść Insigni przemawiają nie tylko zastosowane materiały, ale przede wszystkim wygląd kabiny.

18 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Insignią ecoFLEX można jeździć bez wyrzeczeń, spalając niewielkie ilości paliwa. Zakup tej wersji jest droższy o 2200 zł, niż w przypadku zwykłego diesla.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka