Opel Insignia ecoFLEX

None

Obraz

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

W dobie kryzysu i prognoz o rychłym końcu zasobów ropy naftowej coraz ważniejsza staje się ekonomia i oszczędność. Sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji samochodu jest kilka. Auta na gaz, konstrukcje hybrydowe i oszczędne diesle.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Opel zaprezentował model, który jest dowodem na to, że średnie spalanie na poziomie około 5,2 litra oleju napędowego na setkę w dwulitrowym i mocnym silniku, nie musi wymagać wyrzeczeń.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Insignia zdobyła już tytuł auta roku, teraz sięga po miano jednego z najoszczędniejszych. Takiego ekonomicznego i ekologicznego wyczynu jest w stanie dokonać specjalna wersja ecoFLEX.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Poczyniono w niej kilka prostych zmian, które pomagają efektywnie oszczędzać paliwo. Przede wszystkim, poprawiono aerodynamikę.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

W podwoziu zamontowano dodatkowe, sporych rozmiarów płyty z tworzyw sztucznych, osłaniające komorę silnika i zbiornik paliwa. Zamknięto górną kratę wlotu powietrza (grill) i zaślepiono główne wycięcie w przednim zderzaku.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Obniżono też zawieszenie. To pozwoliło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do wartości 0,26. W ten sposób zamieniono Insignię w jeden z najbardziej aerodynamicznych sedanów świata.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Całość uzupełnia silnik diesla o pojemności dwóch litrów, mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Takie parametry jednostki napędowej gwarantują Insigni ecoFLEX bardzo przyzwoite osiagi. Prędkość maksymalna to 221 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 9,5 sekundy.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Silnik też podrasowano ekologicznie, optymalizując proces spalania. To rozwiązanie nazwano: “CleanTech Combustion”. Zastosowano w nim czujniki, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania. W ten sposób uzyskano również niski poziom emisji spalin: 136 gramów CO2 na kilometr. Trudno uwierzyć, że tak proste zmiany mogą efekywnie pomóc w oszczędzaniu paliwa. A jednak.

/ 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Suche dane nie przekonują, ale jazda przez miasteczka i autostrady w okolicach Frankfurtu dała jednoznaczną odpowiedź.

10 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy silnik był jeszcze zimny - wydawało się, że obietnice niemieckich inżynierów legną w gruzach. Komputer przez pierwsze kilometry wskazywał 5,8 litra na setkę. To przecież więcej, niż obiecuje producent.

11 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Z każdym następnym kilometrem wartość jednak malała, by na trasie osiagnąć poziom 4,6 litra. Po wjechaniu w obszar zabudowany ponownie wzrosła. Tym razem do poziomu 4,9 l/100 km.

12 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja ecoFLEX została wyposażona w specjalnie zaprojektowane opony o niskich oporach toczenia.

13 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Czy podobny wynik da się uzyskać również na polskich drogach? Przekonamy się o tym już we wrześniu, bo właśnie wtedy oszczędna Insignia trafi do salonów.

14 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Insignia zdobyła już tytuł auta roku, teraz sięga po miano jednego z najoszczędniejszych.

15 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Jeśli kierowca zmieni umieszczonym w desce rozdzielczej przyciskiem tryb ustawień samochodu na "Sport" - oprócz parametrów pracy silnika, układu kierowniczego i zawieszenia, na czerwony zmieni się kolor podświetlenia tarcz zegarów. Do wyboru mamy jeszcze tryb "Tour", który sprawia, że podróżuje się bardziej komfortowo: zawieszenie pracuje w nim na tyle miękko, by niwelować wszelkie nierówności nawierzchni.

16 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Inżynierowie z Russelsheim zmienili przełożenia sześciostopniowej skrzyni biegów, aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika, potrzebną do utrzymania tempa jazdy.

17 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Na korzyść Insigni przemawiają nie tylko zastosowane materiały, ale przede wszystkim wygląd kabiny.

18 / 18Oszczędna propozycja

Obraz
© Marek Wieliński

Insignią ecoFLEX można jeździć bez wyrzeczeń, spalając niewielkie ilości paliwa. Zakup tej wersji jest droższy o 2200 zł, niż w przypadku zwykłego diesla.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025