Trwa ładowanie...
suv
5 października 2006, 12:00

Odświeżony Touareg

Odświeżony Touareg
d2e553n
d2e553n

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10681/touareg-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Volkswagen prezentuje w Paryżu nowe wcielenie Touarega. Choć nie jest to kolejna generacja modelu, a jedynie jej ulepszona wersja, to producent zapewnia, że auto jest teraz znacznie lepsze. Touareg nie tylko bowiem wygląda bardziej atrakcyjnie, ale i szybciej się rozpędza i skuteczniej hamuje.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10681/touareg-2006-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Choć pokrywa silnika pozostała niezmieniona, to atrapę chłodnicy przeprojektowano zgodnie z wzorem wyznaczonym przez nowego Passata. Touareg standardowo wyposażony jest teraz w reflektory bi-ksenonowe, które opcjonalnie wzbogacić można w funkcję doświetlania zakrętów. Prócz grilla i reflektorów, zmieniono także kształt zderzaków i obudów lusterek bocznych. Z tyłu zmiany są mniej widoczne: dodano nowy spojler, zmieniono nieznacznie kształt zderzaka oraz konstrukcję świateł tylnych. Projektanci wprowadzili nieco udogodnień we wnętrzu, jak choćby nową tylną kanapę, która po złożeniu tworzy wraz z przestrzenią bagażową płaską podłogę.

d2e553n

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10681/touareg-2006-07.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nowy Touareg, jako pierwszy model Volkswagena, wyposażony będzie w ośmiocylindrowy silnik benzynowy pracujący w technice bezpośredniego wtrysku: V8 FSI. Moc maksymalna tej jednostki sięga 350 KM (257 kW), zaś jej maksymalny moment obrotowy 440 Nm. Prócz wprowadzanej właśnie jednostki oferowane będą nadal dwa motory benzynowe: sześciocylindrowy o mocy 280 KM i dwunastocylindrowy o mocy 450 KM. Amatorzy diesli wybierać będą mogli spośród trzech silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa: 174 KM (TDI), 225 KM (V6 TDI) i 313 KM (V10 TDI).

Producent duże znaczenie przywiązuje do debiutującego w Touaregu nowego systemu ABSplus, który skracać ma drogę hamowania na niestabilnym podłożu nawet o 20 procent. Dzięki regulacji poślizgu, Touareg na krótko blokuje koła, by zebrał się przed nimi „klin” z piachu czy żwiru. Dzięki temu „klinowi” hamowanie ma być skuteczniejsze, a przy pojazd zachować ma pełną sterowność. Pneumatyczny asystent hamowania zastąpiono hydraulicznym, co ma zapewnić większą niezawodność działania.

d2e553n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2e553n
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj