Nowy tani skuter na prąd. Barton eVivo zachęca nie tylko ceną

Barton wprowadza na polski rynek nowy miejski skuter elektryczny eVivo. Tradycyjnie dla tej marki, wrażenie robi jego niska cena, ale w przypadku tego modelu zdecydowano się też na ciekawy, nowoczesny wygląd, nieco zrywający z tradycyjnymi kształtami skuterów.

Barton eVivoBarton eVivo
Źródło zdjęć: © Barton
Szymon Jasina

Barton może nie odkrywa niczego na nowo, ale wie, że w przypadku elektrycznych skuterów stylistyka ma znaczenie i wyrobił się pewien trend, aby takie jednoślady były bardziej kanciaste. I taki właśnie jest eVivo, który dzięki swojej stylistyce wygląda nowocześnie, a obrazu tego dopełniają minimalistyczne cyfrowe zegary na kierownicy.

Barton eVivo napędzany jest przez silnik elektryczny o mocy 1,6 KM. W przypadku napędu na prąd jest to wartość wystarczająca, aby dorównać spalinowym modelom klasy 50 cm3. Oznacza to możliwość jazdy na kat. AM lub dowolną inną, w tym B. Prąd magazynowany jest w akumulatorze o pojemności 20 Ah i napięciu 70 V. Ma to pozwolić na pokonanie 61 km na jednym ładowaniu, co w przypadku miejskiego skutera tej klasy powinno wystarczyć na większość codziennych potrzeb.

Barton eVivo
Barton eVivo © Barton

Skuter waży 110 kg, a właściwości jedzie poprawia fakt, że środek ciężkości znajduje się nisko. Mimo nowoczesnego wyglądu mamy do czynienia ze skuterem o klasycznej ergonomii. Model eVivo ma zatem sporo miejsca na płaskiej podłodze czy haczyk na zakupy, a (wg zapewnień producenta) całość uzupełnia wygodna kanapa z oparciem dla pasażera.

Oba koła nowego skutera Bartona mają 12 cali średnicy i kryją hamulce tarczowe. Jak przystało na nowocześnie wyglądający model - oświetlenie jest w pełni LED-owe. Cena Bartona eVivo wynosi 6499 zł, a dodatkowo można skorzystać z dopłaty z programu Mój Elektryk. Skuter dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych: białej satynowej, szarej matowej i czarnej z połyskiem.

Barton eVivo
Barton eVivo © Barton
Barton eVivo
Barton eVivo © Barton
Barton eVivo
Barton eVivo © Barton

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę