Po prezentacji modelu Shelby GT350 przyszedł czas na wersję GT500, która wejdzie do sprzedaży jako coupe i kabriolet. W opcji dostępny będzie także wariant z przeszklonym dachem.
Pod maską umieszczono w pełni aluminiową, doładowaną jednostkę V8 o pojemności 5.4-litra i mocy 550 KM. To o 10 KM więcej, niż oferował poprzednik. Co ważniejsze, nowy silnik jest o 46,2 kg lżejszy od starszej konstrukcji, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i lepszy stosunek mocy do masy.
Dla klientów szukających maszyny o torowych właściwościach jezdnych, Ford przygotował specjalny pakiet SVT Performance, który zawiera opony Goodyear Eagle F1 SuperCar G, lżejsze obręcze aluminiowe o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu oraz sztywniejsze sprężyny.
Specjaliści z Forda twierdzą, iż nowy GT500 "uzbrojony" w pakiet SVT Performance pokonuje jedno okrążenie toru o długości 3,7 km o 3 sekundy szybciej, niż wersja GT500 2010.
Nowy Shelby GT500 wyróżnia się ponadto reflektorami HID, programowanym kluczykiem i składanymi tylnymi zagłówkami.
Samochód wejdzie do sprzedaży s Stanach Zjednoczonych pod koniec wiosny tego roku.