Nissan zaprezentował nowego, małego crossovera o nazwie Juke.
Juke bazuje na platformie B Sojuszu Renault-Nissan, w której rozstaw osi wynosi 2530 milimetrów. Wymiary całego nadwozia to 4135 mm długości, 1765 mm szerokości i 1570 wysokości.
W wersjach z przednim napędem w zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu, natomiast wersja z napędem na cztery koła wyposażona jest w tylne zawieszenie wielodrążkowe wzorowane na rozwiązaniu stosowanym w modelu Qashqai.
ALL-MODE 4x4-i to opracowany przez Nissana, sterowany elektronicznie układ napędowy, wzbogacony obecnie o technologię indywidualnego podziału momentu obrotowego w celu poprawy zwrotności i ograniczenia podsterowności przy pokonywaniu zakrętów. Oprócz podziału momentu między przednią i tylną oś w maksymalnym stosunku 50:50, układ może rozdzielać go także między lewym i prawym kołem tylnej osi.
Od początku auto będzie oferowane z trzema silnikami do wyboru: jednym dieslem i dwoma jednostkami benzynowymi o pojemności 1.6 litra. Wszystkie silniki spełniają normę emisji Euro 5. Najmocniejszym silnikiem jest nowa turbodoładowana jednostka benzynowa (MR16DDT) z bezpośrednim wytryskiem paliwa.
Silnik jest jednym z najmocniejszych w swojej klasie i rozwija moc 140 kW (190 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie zapewniają moc i elastyczność porównywalną z silnikiem o pojemności 2.5 litra przy zużyciu paliwa typowym dla mniejszej jednostki.
Drugi z silników benzynowych to nowo opracowana wersja sprawdzonej jednostki Nissana z rodziny HR. Silnik noszący oznaczenie HR16DE to lekka 16-zaworowa jednostka o obniżonym tarciu i wyposażona w unikatowy system podwójnego wtrysku umożliwiający bardziej precyzyjne podawanie paliwa w celu poprawy efektywności procesu spalania. Silnik rozwija moc 86 kW (117 KM).
Silnik Diesla K9K o mocy 81 kW (110 KM) to półtoralitrowa jednostka dCI z common rail, charakteryzująca się znakomitą elastycznością dzięki sporemu maksymalnemu momentowi obrotowemu (240 Nm), a także niewielkim zużyciem paliwa i emisją spalin.
W samochodzie z napędem na jedną oś turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną.
Przekładnia CVT XTRONIC z sześciobiegowym trybem manualnym będzie dostępna w najbogatszej wersji Juke z napędem na 4 koła i turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NISSANA JUKE * Wolnossący silnik benzynowy 1.6 może być łączony z pięciobiegową przekładnią manualną lub ze zmodernizowaną przekładnią CVT XTRONIC. Półtoralitrowy diesel jest dostępny z 6-biegową przekładnią manualną.
Lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego zostanie opublikowana bliżej daty rozpoczęcia sprzedaży, ale wiadomo, że można spodziewać się takich pozycji jak automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, kamera cofania i inteligentny kluczyk. Dla nabywców Juke przygotowano także kilka bardziej unikatowych rozwiązań.
Jednym z nich jest "dynamiczny system sterowania" (Dynamic Control System), czyli centralny moduł wyświetlacza i przyrządów sterujących, za pomocą którego kierowca może zmieniać ustawienia trybu jazdy oraz włączać bardziej tradycyjne funkcje, takie jak klimatyzacja. Na wyświetlaczu prezentowane są także wskazania dotyczące pracy silnika i napędu.
Juke będzie produkowany w Europie - w angielskiej fabryce Nissana w Sunderland - oraz w Oppama (Japonia). Sprzedaż Juke rozpocznie się latem w Japonii, a następnie, jesienią, w Europie i Ameryce Północnej.