| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8919/captiva-chevrolet-01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Już w marcu przyszłego roku, podczas salonu samochodowego w Genewie, Chevrolet zaprezentuje swój pierwszy model kategorii SUV napędzany silnikiem wysokoprężnym. Zarówno samo auto, jak i zmiany jakie zwiastuje, może znacząco wzmocnić pozycję Chevroleta na europejskim rynku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8919/captiva-silnik-chevrolet-01.jpeg',550,550) ) |
| --- | Model Captiva pokazany był wcześniej jako studyjny projekt S3X. Jego stylistyka zdaje się wyraźnie odcinać od banalnej spuścizny po Daewoo, i kreować dynamiczny, agresywny wręcz styl europejskiego Chevroleta. Captiva odznaczać się będzie dwoma ważnymi zaletami, a mianowicie sporymi rozmiarami (długość, szerokość i wysokość wynosza odpowiednio: 4639/1849/1726 mm) i mocnymi silnikami wysokoprężnymi, które w Europie są wręcz konieczne – zwłaszcza w przypadku ciężkich aut typu SUV.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8168/s3x-chevrolet-03.jpg',600,450) ) |
| --- | Captiwa sprzedawana będzie w wersji pięcio- lub siedmioosobowej; wyposażona w napęd na cztery, lub dwa koła. Do jej napędu posłuży dwulitrowy silnik wysokoprężny oferowany w dwóch wersjach: słabszej, o mocy 120 KM - ze sprężarką o stałej geometrii łopatek turbiny; oraz mocniejszej, o mocy 150 KM - o zmiennej geometrii łopatek turbiny. Silnik wysokoprężny skonstruowany został przez GM Daewoo Auto & Technology Company we współpracy z GM Powertrain i VM Motori. Ofertę wzbogacą dwa silniki benzynowe: czterocylindrowa jednostka 2,4 litra i V6 3,2 litra.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8169/s3x-chevrolet-05.jpg',600,395) ) |
| --- | Z pewnością Captiva ma za zadanie nie tylko nawiązać konkurencję z Hondą CR-V, czy Toyotą RAV4, ale i komunikować nowy szyk europejskiego Chevroleta. Nawet, gdy oba cele nie do końca uda się osiągnąć, to wprowadzenie Captivy niesie ze sobą inną ważną nowość: nowoczesne silniki dieslowskie w ofercie Chevroleta. Jeśli więc niebawem te jednostki common rail się i w innych modelach Chevroleta, to ta dostępna cenowo marka może radykalne zyskać na popularności.