Od października modele Smart Fortwo napędzane benzynowymi silnikami o mocy 45 kW/61 KM i 52 kW/71 KM zostaną wyposażone w hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) wraz z automatyczną funkcją start-stop. Zmniejszy to spalanie średnio o 8% w cyklu mieszanym i nawet do 20% w trybie jazdy miejskiej.
Ponadto od jesieni model Smart Fortwo cdi będzie wyposażony w filtr cząstek stałych, który niemal całkowicie zredukuje emisję spalin. Innowacyjne rozwiązania, zastosowane w tym nowym dwuosobowym samochodzie, obejmują również nowy wygląd tablicy wskaźników i funkcjonalne schowki w drzwiach. Dwa nowe odcienie lakieru („szary metalik” i „czerwony rally”) wnoszą powiew świeżości i szyku, podobnie jak nowe, sportowe, sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium.
Smart Fortwo 2009 to kontynuacja projektu zakładającego stworzenie pojazdu jeszcze bardziej przyjaznego dla środowiska z uwzględnieniem nowoczesnych technologii i rozwiązań. Zużycie paliwa na minimalnym poziomie, ponadprzeciętny komfort jazdy, udoskonalone wyposażenie to charakterystyczne cechy tego nowego, wygodnego dwuosobowego samochodu.
Benzynowe silniki o mocy 45 kW i 52 kW z hybrydowym układem napędowym micro-hybrid (mhd) w standardzie
Hybrydowy układ napędowy micro-hybrid (mhd) z automatyczną funkcją start-stop jest udoskonalany od 2007 roku, choć do tej pory był dostępny jedynie w modelach z silnikiem o mocy 52kW/71 KM. Aby zmniejszyć zużycie paliwa, obydwa modele Smart Fortwo napędzane benzynowymi silnikami (o mocy 45 kW/61 KM i 52 kW/71 KM) są obecnie wyposażone w automatyczną funkcję start-stop w standardzie. Dzięki temu zużycie paliwa w cyklu mieszanym zmniejszono o 8% (4,3 litra na 100 km), a emisję CO2 do 103 gramów na kilometr. W trybie jazdy miejskiej, gdzie samochód często zatrzymuje się na światłach, możliwe jest zredukowanie zużycia paliwa aż o 20%. Od teraz w Europie siedmiu na dziesięciu zwolenników silników benzynowych będzie korzystało z tej
Nowy Smart realizuje założenia, które przyświecały opracowywaniu funkcji start-stop: moduł elektroniczny wyłącza silnik, gdy kierowca wciska pedał hamulca i gdy prędkość pojazdu spada
poniżej 8 km/h (na przykład przy zatrzymywaniu się na światłach). Silnik włącza się ponownie w ułamku sekundy po zwolnieniu pedału hamulca. W ten sposób zmniejsza się zużycie paliwa.
Zautomatyzowana skrzynia biegów jest precyzyjnie dostosowana do współdziałania z funkcją star-stop. Zadaniem kierowcy jest jedynie operowanie pedałem przyspieszenia i pedałem hamulca (nie ma potrzeby wciskania sprzędła i zmiany biegów). Ta w pełni zautomatyzowana technologia zastosowana w modelu Smart Fortwo w połączeniu z układem mhd znacznie obniża zużycie paliwa i emisję spalin.
Zamknięty filtr cząstek stałych modelu Smart Fortwo cdi - „CO2 champion”
Nowy Smart z pewnością zapisze się w historii samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi dzięki udoskonaleniom zamkniętego filtra cząstek stałych. Zastąpił on otwarty filtr cząstek stałych montowany w poprzedniej wersji pojazdu. Nowa technologia redukuje masę osadów w spalinach do minimum, a inteligentne układy sterowania silnikiem zapewniają długą żywotność poszczególnych podzespołów. Smart Fortwo cdi napędzany silnikiem o mocy 33kW/45 KM to najbardziej ekonomiczny pojazd na rynku - średnie spalanie na poziomie 3,4 litra na 100 km (cykl mieszany) i emisja spalin rzędu 88g/km dystansuje konkurencje na rynku.
Świeże kolory i nowe sportowe aluminiowe felgi Koncern Daimler AG poszerzył gamę lakierów o dwa nowe, atrakcyjne odcienie - elegancki „szary metalik” i sportowy „czerwony rally”. Obecnie w ofercie dostępnych jest sześć kolorów, a tym samym klienci mają do wyboru aż 12 kombinacji kolorystycznych nadwozia.
Nowe sportowe sześcioramienne obręcze kół ze stopów aluminium w kolorze tytanu są dostępne w rozmiarach 175/55 R15 (przód) i 195/50 R15 (tył). Opcjonalnie oferowane są także obręcze chromowane.
Szykowne i eleganckie wnętrze
Nowy lakier „czerwony rally” uzupełnia także nowa kolorystyka wnętrza – tapicerka i elementy wyposażenia współgrają ze sobą i uzupełniają linię nadwozia. Przeprojektowana tablica wskaźników wyposażona w ciekłokrystaliczny wyświetlacz z pewnością przykuje uwagę niejednego klienta.
Wskaźnik poziomu paliwa umieszczono centralnie w dolnej części tablicy wskaźników, w sąsiedztwie cyfrowego zegara i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Nowością są także pojemne i funkcjonalne kieszenie i schowki w drzwiach kierowcy i pasażera.
Źródło: Samar.pl, Mercedes-Benz Polska