Nowe silniki Opla
Okażą się hitem?
None
Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.
W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.
Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.