Nowe silniki Opla

None

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

10 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

11 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

12 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

13 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

14 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

15 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

16 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

17 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka