Nowe silniki Opla

None

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

/ 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

10 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

11 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

12 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

13 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

14 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

15 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

16 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

17 / 17Okażą się hitem?

Obraz
© Piotr Mokwiński

Do końca 2016 roku Opel planuje wprowadzić do oferty 16 nowych jednostek napędowych i wiele przekładni mających zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania.

W najbliższym czasie polscy klienci będą mogli przekonać się na własnej skórze, ile warty jest benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i nowy motor wysokoprężny. Pierwszy z nich zobaczymy w Astrze, Cascadzie i Zafirze, natomiast diesel pojawi się w rodzinnym minivanie i kompaktowym przeboju z Niemiec. Na niemieckich drogach mieliśmy okazję się przekonać, czy najnowsze jednostki są w stanie konkurować z tymi obecnymi pod maskami Volkswagenów, Hond i Fiatów.

Dotychczas w ofercie Opla mogliśmy spotkać 1,7-litrowy motor wysokoprężny występujący w kilku wariantach mocy. W dobie downsizingu, koniecznym stało się zmniejszenie pojemności i zwiększenie mocy. Nowy motor to pierwszy w całości wykonany z aluminium diesel w historii marki, który zastąpi wspomniany wcześniej 1,7 CDTi i podstawowe warianty większego 2,0 CDTi. Premierowa odmiana rozwija 136 koni mechanicznych i 320 Nm momentu obrotowego. To o 70 Nm więcej, niż generuje 1,6 TDI montowany w koncernie VAG. To także 20 Nm różnicy między najnowszym ropniakiem instalowanym od niedawna w Hondzie Civic i CR-V.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie