Trwa ładowanie...

Nowe Hondy CRF300L i CRF300 Rally to duża zmiana w porównaniu do poprzedników

Nowa generacja motocykla typu dual sport od Hondy to spore zmiany. Nowy jest silnik, ale też zawieszenie i cała konstrukcja. Oznacza to większą moc, mniejszą masę i lepsze możliwości offroadowe modeli CRF300L i CRF300 Rally.

Honda CRF300LHonda CRF300LŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
d4jdngl
d4jdngl

Honda CRF250L ma już swoje lata, bo pojawiła się na rynku w 2012 r. Przyszedł więc czas na sporą zmianę. Nowa generacja nazywa się CRF300L, a wiąże się to ze zwiększeniem pojemności silnika. Jest to jednocylindrowa jednostka napędowa, która dzięki wydłużeniu skoku cylindra ma pojemność 286 cm3. Silnik ten oczywiście spełnia normę Euro 5, ale motocyklistów na pewno bardziej interesuje fakt o 10 proc. większej maksymalnej mocy i o 18 proc. większego maksymalnego momentu obrotowego. Ta pierwsza wartość wynosi 27,3 KM przy 8500 obr./min, natomiast druga 26,6 Nm przy 6500 obr./min.

Zmodyfikowano nie tylko takie aspekty, jak fazy rozrządu, ale też dolot i wydech. Do tego skrócono biegi od 1. do 5., aby poprawić osiągi. Natomiast 6. został wydłużony. Zadbano też o to, aby sprzęgło obsługiwało się lżej.

Honda CRF300 Rally Materiały prasowe
Honda CRF300 RallyŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Mimo większego silnika masa Hondy CRF300L została zmniejszona o 4 kg do 142 kg (lub 153 kg w przypadku Hondy CRF300 Rally). Dokonano tego głównie dzięki nowej ramie kołyskowej z aluminiowym wahaczem i dolną półką. Sztywność konstrukcji ma być kompromisem pomiędzy pewnością prowadzenia a tym, aby motocyklista otrzymywał odpowiednio dużo informacji o tym, co dzieje się z maszyną. Do tego zwiększono prześwit oraz skok zawieszenia. W przypadku Hondy CRF300L z przodu wzrósł on o 10 mm, a z tyłu o 20 mm, natomiast w modelu CRF300 Rally o 10 mm z przodu.

d4jdngl

Przy kierownicach obu modeli znalazł się kolorowy wyświetlacz, natomiast za nimi nowe zbiorniki paliwa. W Hondzie CRF300L nie zmienił on pojemności (wynosi ona 7,8 l), ale jest on smuklejszy. Natomiast w przeznaczonym do dalszych podróży, wyposażonym między innymi w szybkę modelu CRF300 Rally bak został powiększony o 2,7 l do 12,8 l. Zmieniono też wysokość siedzeń – w CRF300L znajduje się ono 5 mm wyżej niż poprzednio (na 880 mm), natomiast w CRF300 Rally siedzi się o 10 mm niżej (885 mm) niż w przypadku poprzedniej generacji.

Honda CRF300L Materiały prasowe
Honda CRF300LŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj