| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/285/partner-04.jpg',600,402) ) |
| --- | Na rynek wchodzą właśnie nowe wersje bliźniaczych samochodów produkowanych przez jeden koncern pod dwoma markami Citreon Berlingo i Peugeot Partner. Różnią się od siebie wyłącznie wyglądem, co można najlepiej ocenić odwiedzając
galerię Peugeota Partnera i
galerię Citroena Berlingo
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/285/berlingo-03.jpg',450,467) ) |
| --- | Oba pojazdy w dotychczasowych wersjach sprzedawały się dość nieźle....Tyle, że w Polsce kupowane były głównie przez firmy kurierskie, hurtownie itp., podczas gdy w Europie kupowały je chętnie młode rodziny lubiące aktywnie spędzać wolny czas. Wyraźnie widać, ze projektanci starali się, aby samochodom nadać bardziej wesoły i awangardowy wygląd, niż wymagałoby tego zastosowanie przy przewozie towarów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/285/partner-06.jpg',600,420) ) |
| --- | Wnętrze też w niczym nie przypomina zgrzebnych szoferek aut dostawczych. Peugeot i Citroen różnią się nieco wersjami wyposażenia, ale każda marka oferuje wybór materiałów obiciowych i przyrządów pokładowych stosowny dla wygodnego samochodu osobowego.
Funkcjonalność w podróży zapewnić mają m.in. trzy podstawki pod kubek, schowki w przednich i tylnych drzwiach, pod przednimi siedzeniami i nad bocznymi drzwiami. Pasażerowie tylnej kanapy mogą rozłożyć stoliki zamontowane w oparciach przednich siedzeń.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/285/berlingo-02.jpg',600,425) ) |
| --- | O walorach turystycznych tego auta decyduje w pierwszym rzędzie pojemność bagażnika, niedostępna niemal w autach osobowych – 624 litry. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 2,8 m3. To bardzo dużo zważywszy, że auto ma długość 4,14 m, a szerokość wynosi 1,72. Niewielkie stosunkowo gabaryty zewnętrzne mają decydujące znaczenie dla wygody podczas jazdy miejskiej, do której takie samochody używane są na co dzień.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/285/partner-02.jpg',600,384) ) |
| --- | Zarówno Citroen, jak i Peugeot oferowane są w czterech wersjach silnikowych. Do wyboru są dwa silniki benzynowe: 1,4 – 75 KM i 1,6 – 110 KM; oraz dwa diesle: 1,9D – 71 KM i 1,9 Hdi – 90 KM. Można się spodziewać, że największym zainteresowaniem będzie się cieszyć silniejszy diesel – zbudowany w technologii common rail, jest silniejszy, cichszy, elastyczniejszy i tańszy w eksploatacji niż tradycyjny diesel 1,9D.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/285/berlingo-01.jpg',600,359) ) |
| --- | Nowe Citreon Berlingo i Peugeot Partner nie różnią się zbytnio technicznie od swych poprzednich wersji. Są ładniejsze zewnątrz i wygodniejsze wewnątrz. Z pewnością są propozycją godną uwagi dla rodzin, które potrzebują auta pojemnego, a gotowe są za nie zapłacić tyle, co za auto klasy kompakt. Ceny Citreon Berlingo & Peugeot wahają się, zależnie od wersji, od czterdziestu kilku do pięćdziesięciu kilku tysięcy zł.