Nowe BMW serii 5 idzie tropem „siódemki”

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

BMW zaprezentowało siódmą generację serii 5 i pierwsze co rzuca się w oczy, to podobieństwo tego modelu to do mniejszej serii 3 i większej serii 7. Co więcej, wygląd nowej „piątki” to ewolucja dotychczasowego modelu, a wszystkie najważniejsze nowości kryją się pod spodem.

Można powiedzieć, że BMW idzie w ślady Audi, w przypadku którego trudno odróżnić od siebie modele od A3 na A8 kończąc. Przedni pas nowej serii 5 wygląda niemal identycznie jak w mniejszej „trójce”, również linia boczna i tył przypominają pozostałem BMW. Co więcej, zaprezentowany właśnie model od starego różni się przede wszystkim przodem, ale brak tu rewolucji na wzór tej, jaką wprowadził w 2004 roku Chris Bangle. Czy to źle? Raczej nie, bo limuzyna tej klasy nie powinna być kontrowersyjna.

Zatem w wyglądzie BMW serii 5 zmiany są stosunkowo niewielkie, za to od strony technicznej to zupełna nowość. Przede wszystkim model ten korzysta z nowej architektury, dzięki której jest nawet o 100 kg lżejszy (z czego 70 kg wynika z samej konstrukcji podwozia). I to mimo faktu, że nowa „piątka” jest o 36 mm dłuższa, 6 mm szersza i 2 mm wyższa od poprzedniczki. O 7 mm większy rozstaw osi zapewnia więcej miejsca w kabinie (przede wszystkim w drugim rzędzie), natomiast bagażnik urósł tylko nieznacznie i teraz pomieści 530 l. Wnętrze nowego BMW serii 5 wygląda niemal identycznie jak w serii 7, ale konsola środkowa została jeszcze mocniej zwrócona w stronę kierowcy.

W odróżnieniu od flagowej limuzyny nowa „piątka” nie będzie posiadać elementów z włókna węglowego, ale szersze zastosowanie aluminium (również w takich elementach jak zawieszenie). Pozwoli na znaczące zmniejszenie masy, a przy tym zwiększy sztywność konstrukcji, co zaowocuje lepszymi właściwościami jezdnymi.

Początkowo nowe BMW serii 5 będzie oferowane z czterema turbodoładowanymi silnikami. Benzynowa odmiana 530i będzie mieć pod maską 2-litrową jednostkę o czterech cylindrach i mocy 252 KM, natomiast 540i to już 6-litrowa rzędowa szóstka i 340 KM. Będzie to początkowo najszybsza odmiana, która pozwoli na rozpędzenie niemieckiej limuzyny do 100 km/h w czasie 6,4 s. Zwolennicy diesli będą mogli wybrać wersję 520d z 4-cylindrową jednostką o mocy 190 KM lub 530d z 6-cylindrowym silnikiem oferującym 265 KM. Wszystkie wersje dostępne są z napędem na tylną oś lub wszystkie cztery koła.

Miesiąc później do oferty dołączy też hybrydowa odmiana 530e (252 KM) i M550i xDrive z V8 o pojemności 4,4 l i mocy 462 KM. Ten drugi model ma osiągać 100 km/h w 4 s, czyli szybciej niż aktualne M5. Natomiast nowa odsłona tej najmocniejszej odmiany zadebiutuje pod koniec 2017 roku i będzie mieć 600 KM. Za wyjątkiem najsłabszego diesla, wszystkie pozostałe wersje w standardzie otrzymają 8-biegową skrzynię automatyczną.

BMW ma dobrą wiadomość dla zwolenników bardziej sportowego wyglądu. Stylistyczny pakiet M Sport dostępny będzie od samego początku. W jego skład wejdą nowe zderzaki i listwy boczne.

Nowe BMW serii 5 będzie dostępne w salonach od 11 lutego 2017 roku. Natomiast wersje hybrydowa, 520d EfficientDynamics (bardziej oszczędna) i M550i xDrive dołączą do oferty w marcu. BMW jeszcze nie podało cen, ale najprawdopodobniej nowy model nieco droższy niż dotychczasowy, ale też lepiej wyposażony.

sj

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy