Nowe Audi S6 | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9310/s6-audi-2006-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Audi zaprezentowało nową generację ekstremalnego modelu mającego łączyć elegancję i komfort z prawdziwie sportowymi osiągami. Audi S6 w wersji saloon i avant, które w Niemczech oferowane będzie za około 80 tys euro, dysponuje mocą 435 KM i momentem obrotowym 540 Nm!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9310/s6-audi-2006-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Audi S6 napędzane jest nowoopracowanym benzynowym silnikiem o 10 cylindrach w układzie widlastym, których łączna pojemność skokowa wynosi 5,1 litra. Maksymalna moc 435 Km osiągana jest przy 6,8 tys obr/min, zaś maksymalny moment 540 Nm od 3 do 4 tys obr/min, przy czym momentem 500 Nm kierowca dysponuje w szerokim zakresie od2,5 do 5,5 tys obr/min. Dzięki tej elastyczności S6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy, zaś wersja Avant jest zaledwie o 0,1 sekundy wolniejsza. Obie wersje nadwoziowe S6 wyposażone są w permanentny napęd na 4 koła. Moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni automatycznej.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9310/s6-avant-audi-2006-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Producent zachwala sportową charakterystykę zawieszenia S6, co wydaje się w pełni wiarygodne. Zauważyć tu jednak trzeba, że S6 pozbawione jest pneumatycznego zawieszenia adaptacyjnego (oferowanego w A8 i A6)
, bez którego auto nie może zapewnić najwyższego poziomu komfortu. Stylistycznie, S6 niewiele różni się od A6, a różnice dostrzegalne są głownie z przodu i z tyłu (grill, zderzaki, spojlery i emblematy „S6”). Dzienne światła przednie oraz tylne światła „stop” wykorzystują technologię LED (diody). Wewnątrz S6 również nie odbiega znacznie od A6, bo producent powstrzymał się od epatowania sportowymi gadżetami. Wykończenie w skórze i aluminum, oraz dyskretne emblematy „S6” zdają się idealnie przystawać do limuzyny o ekstremalnie potężnym silniku.