Nowe Audi A8 zadebiutuje 11 lipca
Flagowe limuzyny klasy premium nie należą do najpopularniejszych modeli, ale mimo tego interesują wielu kierowców. Choćby dlatego, że to właśnie w tych autach pojawiają się nowości, które po kilku latach trafiają do tańszych samochodów. Najnowszym przedstawicielem segmentu dużych sedanów będzie nadchodzące Audi A8, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane latem.
Choć oficjalną premierę przed szeroką publicznością Audi zaplanowało na wrześniowy Salon Samochodowy we Frankfurcie, to nowe A8 ujrzy światło dzienne dużo wcześniej – podczas specjalnej imprezy niemieckiej marki, która odbędzie się 11 lipca w Barcelonie. Dziś flagowy model Audi ma już swoje lata i został nieco za konkurencją, ale już niedługo się to zmieni.
Stylistycznie nowe Audi A8 raczej nie będzie ekstrawaganckie, gdyż do tego przyzwyczaiła nas nie tylko marka z Ingolstadt, ale również pozostałe niemieckie modele tej klasy. Wiadomo, że samochód otrzyma większą osłonę chłodnicy, która wpisuje się w ewolucję tego elementu w samochodach Audi. Należy się spodziewać wielu detali stylistycznych z koncepcyjnych modeli Prologue (na zdjęciu). Przedstawiciele niemieckiej marki zapowiedzieli też większe zróżnicowanie stylistyczne swoich modeli, a to oznacza, że nowego A8 nie będzie już tak łatwo pomylić z mniejszym A6.
Jednak zmiana w wyglądzie to tylko jedna nowość. Dużo ważniejsze są kwestie technologiczne. Przede wszystkim nowe Audi A8 powstanie na bazie platformy MLB Evo, dzięki czemu będzie lżejsze od poprzednika. Wzorem swoich konkurentów, również marka z Ingolstadt wprowadzi w swoim samochodzie elementy jazdy autonomicznej. To dziś najważniejszy trend w przypadku producentów premium. Nowe A8 otrzyma dużo bardziej zaawansowany system samodzielnej jazdy w korku. W gęstym ruchu samochód będzie mógł poruszać się bez udziału kierowcy z prędkością do 60 km/h.
Gama silnikowa w nowym flagowym Audi prawdopodobnie pozostanie zbliżona do tej, która jest oferowana do tej pory. Przy czym można się spodziewać lekkiego wzmocnienia niektórych jednostek napędowych. Oznacza to, że klienci będą mieli wybór wśród silników benzynowych i wysokoprężnych oferujących od dwustu kilkudziesięciu koni mechanicznych do ponad 500 KM. Zgodnie z planem elektryfikacji samochodów koncernu Volkswagena, w ofercie na pewno znajdzie się też opcja hybrydowa typu plug-in.
Letnia data premiery nowego Audi A8 oznacza, że model ten powinien trafić do sprzedaży jeszcze pod koniec 2017 r., kiedy rzuci wyzwanie przede wszystkim Mercedesowi Klasy S i BMW serii 7, ale też nowemu Lexusowi LS.