Nowa Yamaha XSR125 Legacy to trochę scrambler, choć się tym nie chwali

Yamaha pokazała nową wersję swojego retro modelu XSR125. Odmiana Legacy może nie ma rewolucyjnych zmian, ale wpisuje się ona w aktualną modę. Choć japońska marka sama go tak nie nazywa (brawo za nienadużywanie tego określenia), to widać tu inspiracje scramblerami.

Yamaha XSR125 LegacyYamaha XSR125 Legacy
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Yamaha XSR125 Legacy nie jest oddzielnym modelem, a nową wersją tego modelu na prawo jazdy kategorii B. Zachowała ona stylistykę retro łączoną ze współczesną konstrukcją. Mamy zatem okrągłe światła (z przodu i z tyłu), wyświetlacz LCD w tym samym kształcie, klasyczną kanapę czy zbiornik paliwa w starym stylu. Z drugiej strony cały napęd i rama są jak najbardziej współczesne i bliźniacze z nakedem MT-125.

Odmiana Legacy wyróżnia się kilkoma elementami, które tworzą ciekawą alternatywę dla podstawowego modelu. Przede wszystkim są to pomalowane na złoto szprychowe felgi, które ubrano w nieco bardziej offroadowe opony Metzeler Karoo. Wydech zachował swój kształt, ale tłumik dostał nową, dwuczęściową osłonę wykonaną z aluminium.

Yamaha XSR125 Legacy wyróżnia się malowaniem. Czarny lakier uzupełniają srebrne i złote detale. Grafiki nawiązują do historycznych modeli japońskiej marki i mają klasyczny elegancki wygląd.

Yamaha XSR125 Legacy
Yamaha XSR125 Legacy © Yamaha

Za napęd modelu XSR125 odpowiada jednocylindrowy silnik o pojemności 125 cm3 spełniający normę Euro 5. Jego maksymalna moc to 15 KM i jest to ta sama jednostka co w modelach MT-125 ora R-125. Jego pojemność i moc oznaczają, że Yamaha XSR125 to motocykl dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A1 lub osób, które mają kategorię B od przynajmniej trzech lat.

Yamaha XSR125 Legacy zbudowana jest w oparciu o nowoczesną ramę Deltabox. O tym, że nie jest motocykl w pełni retro, świadczy też widelec typu upside-down o średnicy 37 mm oraz światła LED. Yamaha nie podała jeszcze ceny odmiany Legacy, ale podstawowy model kosztuje przynajmniej 21 500 zł.

Szymon Jasina, dziennikarz Wirtualnej Polski

Yamaha XSR125 Legacy
Yamaha XSR125 Legacy © Yamaha
Yamaha XSR125 Legacy
Yamaha XSR125 Legacy © Yamaha
Yamaha XSR125 Legacy
Yamaha XSR125 Legacy © Yamaha
Yamaha XSR125 Legacy
Yamaha XSR125 Legacy © Yamaha

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025