| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8799/toyotahilux08.jpg',550,365) ) |
| --- | Choć w Polsce oglądany z rzadka, Hilux jest drugim – po Corolli - najbardziej popularnym modelem Toyoty na świecie. Prezentowana właśnie szósta generacja dziedziczy, zdaniem producenta, wszystkie cenne zalety swych poprzedników, a przy tym odznacza się sympatyczniejszą powierzchownością i znacznie wyższym komfortem.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8898/hilux-04.jpeg',550,367) ) |
| --- | Jako, że Hilux jest klasycznym pick-up’em, podstawowe znaczenie w jego przypadku mają rzeczywiste walory użytkowe. Z dumą więc producent podkreśla, że nowy Hilux jest znacznie większy od poprzednich modeli (w przypadku wersji z podwójną kabiną długość samochodu wynosi 5255 mm, czyli o 400 mm więcej). Pod względem ładowności nowy pick-up Toyoty jest rekordzistą w swym segmencie: wersja z pojedynczą kabiną zabrać może 1040 kg ładunku. Jako, że większe rozmiary są wynikiem szerszego rozstawu osi, Hilux nie tylko zabierze więcej bagażu, ale i swym pasażerom zapewni bardziej komfortową podróż.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8799/toyotahilux09.jpg',550,365) ) |
| --- | Napędzać nowego Hiluxa będzie udoskonalona jednostka wysokoprężna o pojemności 2,5 litra, która wyposażona jest w układ wtrysku paliwa typu common-rail drugiej generacji. Jej moc maksymalna wynosi 102 KM przy 3600 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 260 Nm dla wersji 4x4 i 200 Nm dla wersji 4x2. Ważną zaletą unowocześnionej jednostki jest mniejszy apetyt na paliwo. W porównaniu z dotychczas montowanym dieslem o tej samej pojemności, ten nowy spala o 8% mniej oleju napędowego. Prędkość maksymalna nowego Hiluxa wynosić będzie 150 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h - zależnie od wersji nadwozia – od 16,8 do 18,2 sekund.
Przedstawione powyżej parametry nie zapierają, rzecz jasna, tchu w piersiach. Są jednak lepsze od tych, którymi odznaczał się poprzednik i z pewnością uzasadniają deklaracje producenta, wedle których nowy Hilux nie ma już być tylko doskonałym „wołem roboczym” którego zalety skusiły dotychczas aż 12 milionów nabywców. Nowa generacja Hiluxa ma zainteresować amatorów aktywnego spędzania wolnego czasu, którzy dotychczas koncentrowali swą uwagę niemal wyłącznie na segmencie SUV. O tym czy tak się stanie, zdecyduje jednak w pierwszym rzędzie to, na ile klientom przypadnie do gustu uroda Hiluxa