Conti.eContact do aut elektrycznych i hybrydowych to pierwsza opona Continental, która została zaklasyfikowana do kategorii „A” na unijnej etykiecie.
Produkt opracowano w 2011 r. z myślą o pojazdach elektrycznych. Od 2015 r. jej udoskonalona wersja pasuje również do hybryd. Opona jest dostępna w sześciu rozmiarach dla felg 17- i 18-calowych i może być wykorzystywana m.in. w takich samochodach, jak Opel Amera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h czy Porsche Cayenne S Hybrid.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Kategorię „A” na unijnych etykietach udało się uzyskać dzięki zastosowaniu w mieszance krzemionkowej nowo opracowanego związku Green Chili. Pozwolił on zmniejszyć tarcie wewnętrzne materiałów wypełniających oraz polimerów, co przełożyło się na obniżenie oporów toczenia. Dodatkowo podwójne lamele w blokach bieżnika umożlwiają uzyskanie „efektu wycieraczki” na mokrych nawierzchniach – warstwa wody znajdująca się przed czołem opony ulega rozproszeniu, a dzięki temu skróciła się droga hamowania.
Inżynierowie Continental zmodyfikowali również ścianę boczną. Jej aerodynamiczny kształt oraz elastyczna konstrukcja zmniejszyły opory powietrza i toczenia. Poprawiono też poziom efektywności paliwowej oraz generowanego hałasu. Cienka warstwa pianki poliuretanowej znajdująca się wewnątrz opony ogranicza wibracje powstające podczas toczenia się po nawierzchni.
Na stosowanie tego modelu ogumienia zdecydowały się już Volkswagen i Renault. Produkcję Conti.eContact powierzono francuskiemu zakładowi w Sarreguemines.
Źródło: Continental
ll/moto.wp.pl