W zeszłym tygodniu odbyła się oficjalna prezentacja nowej Hondy City. Choć koncepcja nadwozia została taka sama, ten miejski sedan został radykalnie zmieniony w stosunku do modelu poprzedniej generacji.
W zasadzie z poprzednikiem Hondę City łączy tylko nazwa, a główne elementy konstrukcyjne (m.in. płyta podłogowa i silnik) dzieli z nową Honda Jazz. Nowa Honda City jest na tyle duża, by mogło nią wygodnie podróżować pięć osób. Jednak jako samochód miejski, z zewnątrz jest na tyle kompaktowa, by łatwo było poruszać się nią w ciasnych ulicach i parkować tam, gdzie inne samochody się nie mieszczą.
Długość całkowita wzrosła jedynie o 5 mm w stosunku do poprzedniej generacji modelu i wynosi 4 395 mm. Jednak co ważniejsze, rozstaw osi został zwiększony o 100 mm, co umożliwiło zachowanie odpowiednich proporcji oraz pozwoliło na powiększenie przestrzeni pasażerskiej. Pojemność bagażnika wynosi 506 litrów, a odpowiednie wyprofilowanie ułatwia dostęp do jego tylnej części. Nowy CITY został zaprojektowany z uwzględnieniem potrzeb rodziny, dlatego w kabinie pasażerskiej umieszczono mnóstwo przydatnych schowków i uchwytów. Jednym z przykładów jest otwarta szuflada umieszczona pod tylnym siedzeniem. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się w przypadku przechowywania mokrych parasoli lub obuwia na zmianę, gdyż odpowiednia cyrkulacja powietrza powoduje szybsze wysychanie przedmiotów.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ * Jedyną dostępną jednostką napędową jest 100 konny silnik wyposażony w system Hondy i-VTEC. Zapewnia on doskonałe osiągi i elastyczność bez niekorzystnego wpływu na poziom zużycia paliwa czy też emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W najbliższej przyszłości producent nie planuje wprowadzenia nowych jednostek napędowych. Honda City została wyposażona w zmodyfikowaną, 5-biegową przekładnię manualną znaną z poprzedniego modelu. Poszczególne jej przełożenia zostały zoptymalizowane pod względem osiągów i zużycia paliwa. Układ hamulcowy wszystkich wersji City tworzą wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, pełne tarcze z tyłu oraz system ABS z elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania. Większe zaciski hamulcowe z przodu pozwalają zatrzymać samochód na krótszym dystansie, a ulepszone wyczucie pedału hamulca pozwala precyzyjniej dozować siłę hamowania.
Nowa Honda City dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia:
- Comfort 52 900 PLN
- Elegance 57 400 PLN
W pierwszej odmianie wśród wyposażenia standardowego znajdują się między innymi przednie i boczne poduszki powietrzne, radio CD, klimatyzacja manualna, ABS z EBD oraz elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby. Nabywcy wersji Elegance mogą natomiast liczyć dodatkowo na takie elementy wyposażenia jak automatyczna klimatyzacja, kurtyny powietrzne, tempomat oraz felgi aluminiowe.
Źródło: Samar.pl