Nowa Honda CB1100 będzie miała silnik z modelu Africa Twin
Africa Twin jest dawcą silnika dla kolejnych modeli. Szkice patentowe zdradzają, że kolejnym z nich będzie następca modelu CB1100 i możliwe jest, że dzięki pojemności jednostki napędowej nazwa ta zostanie zachowana. Dzięki temu ten naked w klasycznym stylu mógłby wrócić do Europy.
Honda CB1100 była nakedem z czterocylindrowym silnikiem, który wyróżniał się klasycznym japońskim stylem i przypominał motocykle sprzed paru dekad. Jednak po ponad 10 latach model ten zniknął z oferty już na większości rynków, a w Japonii można dostać odmianę Final Edition. Ostatnio w internecie pojawiły się szkice patentowe, które przedstawiają następcę tego motocykla.
Przede wszystkim ma to być kolejna maszyna z silnikiem znanym z modelu Africa Twin. Oznaczałoby to sporą zmianę, gdyż jest to jednostka o dwóch cylindrach ustawionych w rzędzie. Ma ona pojemność 1084 cm3, a moc zależną od tego, w jakim motocyklu jest montowana – od 87 do 102 KM. Aktualnie ten silnik trafia nie tylko do modelu CRF1100L Africa Twin, ale też nowego turystyka NT1100 i cruisera CMX1100 Rebel.
Co ciekawe, widoczna na rysunkach patentowych rama nowego modelu przypomina właśnie tę z dużego Rebela. Oczywiście siedzenie nie będzie umieszczone tak nisko i ta jej część będzie zmodyfikowana, ale podobieństwo obu konstrukcji jest spore.
Tak jak w przypadku poprzedniej Hondy CB1100, tak też w nowym modelu jego klasyczny wygląd i charakter będzie podkreślać tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami po bokach. Całość uzupełni kanapa w starym stylu, okrągłe przednie światło i zbiornik paliwa o klasycznym kształcie.