Nissan prezentuje technikę VVEL

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12140/infiniti-g37-coupe-01.jpeg',550,360) ) |
| --- | Korporacja Nissan Motor zaprezentowała dzisiaj innowację mającą poprawić parametry silników benzynowych przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. VVEL (Variable Valve Event & Lift) - czyli system zmiennych faz rozrządu i zmiany stopnia otwarcia zaworów będzie instalowany w silnikach samochodów Nissan i Infiniti już tym roku. Pierwszym modelem, w którym zastosowana będzie technika VVEL będzie Infiniti G37 coupe którego premiera zapowiedziana jest na zbliżający się Salon Samochodowy w Nowym Jorku.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12255/nissan-vvel-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Producent wyjaśnia, że o ile w konwencjonalnych silnikach ilość zasysanego powietrza kontrolowana jest zaworem przepustnicy, jednostki napędowe wyposażone w system VVEL regulują ją bezpośrednio zaworami dolotowymi, nieustannie zmieniając fazy ich pracy oraz stopień ich otwarcia. Umożliwia to wydajniejszy przepływ powietrza przez cylindry i znacznie poprawia reakcję na gaz. Przy niskim i średnim obciążeniu silnika układ kontroluje ilość zasysanego powietrza przy pomocy zaworu dolotowego bezpośrednio przed komorą spalania, a nie poprzez przepustnicę, tak jak w konwencjonalnych jednostkach napędowych. Kontrolowanie ilości zasysanego powietrza przy pomocy zaworów dolotowych poprawia reakcję na gaz, zapewniając dopływ do cylindrów gęstszego powietrza już w momencie rozpoczęcia przyspieszania. W niskim zakresie obrotów zawory dolotowe otwierają się na krócej, zapobiegając cofaniu się mieszanki paliwowo-powietrznej i podnosząc wartość momentu obrotowego. Przy wysokich obrotach, zawory otwierają się
bardziej, zapewniając silnikowi większą ilość powietrza i podnosząc moment obrotowy.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12255/nissan-vvel-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Zanim jednak amatorzy modelu Micra zamarzą o niskim zużyciu paliwa i większej mocy wyjaśnić należy, że system VVEL jest dedykowany przede wszystkim silnikom o dużej pojemności. Zważywszy, że system przynosi korzyści podczas pracy w niskim i średnim zakresie obrotów, jego stosowanie ma sens w przypadku motorów o niskoobrotowej charakterystyce.


Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła