Trwa ładowanie...

Nissan prezentuje technikę VVEL

Nissan prezentuje technikę VVEL
d20532f
d20532f

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12140/infiniti-g37-coupe-01.jpeg',550,360) ) |
| --- | Korporacja Nissan Motor zaprezentowała dzisiaj innowację mającą poprawić parametry silników benzynowych przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. VVEL (Variable Valve Event & Lift) - czyli system zmiennych faz rozrządu i zmiany stopnia otwarcia zaworów będzie instalowany w silnikach samochodów Nissan i Infiniti już tym roku. Pierwszym modelem, w którym zastosowana będzie technika VVEL będzie Infiniti G37 coupe którego premiera zapowiedziana jest na zbliżający się Salon Samochodowy w Nowym Jorku.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12255/nissan-vvel-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Producent wyjaśnia, że o ile w konwencjonalnych silnikach ilość zasysanego powietrza kontrolowana jest zaworem przepustnicy, jednostki napędowe wyposażone w system VVEL regulują ją bezpośrednio zaworami dolotowymi, nieustannie zmieniając fazy ich pracy oraz stopień ich otwarcia. Umożliwia to wydajniejszy przepływ powietrza przez cylindry i znacznie poprawia reakcję na gaz. Przy niskim i średnim obciążeniu silnika układ kontroluje ilość zasysanego powietrza przy pomocy zaworu dolotowego bezpośrednio przed komorą spalania, a nie poprzez przepustnicę, tak jak w konwencjonalnych jednostkach napędowych. Kontrolowanie ilości zasysanego powietrza przy pomocy zaworów dolotowych poprawia reakcję na gaz, zapewniając dopływ do cylindrów gęstszego powietrza już w momencie rozpoczęcia przyspieszania. W niskim zakresie obrotów zawory dolotowe otwierają się na krócej, zapobiegając cofaniu się mieszanki paliwowo-powietrznej i podnosząc wartość momentu obrotowego. Przy wysokich obrotach, zawory otwierają się
bardziej, zapewniając silnikowi większą ilość powietrza i podnosząc moment obrotowy.

d20532f

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12255/nissan-vvel-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Zanim jednak amatorzy modelu Micra zamarzą o niskim zużyciu paliwa i większej mocy wyjaśnić należy, że system VVEL jest dedykowany przede wszystkim silnikom o dużej pojemności. Zważywszy, że system przynosi korzyści podczas pracy w niskim i średnim zakresie obrotów, jego stosowanie ma sens w przypadku motorów o niskoobrotowej charakterystyce.


d20532f
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d20532f
Więcej tematów