Nissan prezentuje technikę VVEL

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12140/infiniti-g37-coupe-01.jpeg',550,360) ) |
| --- | Korporacja Nissan Motor zaprezentowała dzisiaj innowację mającą poprawić parametry silników benzynowych przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. VVEL (Variable Valve Event & Lift) - czyli system zmiennych faz rozrządu i zmiany stopnia otwarcia zaworów będzie instalowany w silnikach samochodów Nissan i Infiniti już tym roku. Pierwszym modelem, w którym zastosowana będzie technika VVEL będzie Infiniti G37 coupe którego premiera zapowiedziana jest na zbliżający się Salon Samochodowy w Nowym Jorku.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12255/nissan-vvel-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Producent wyjaśnia, że o ile w konwencjonalnych silnikach ilość zasysanego powietrza kontrolowana jest zaworem przepustnicy, jednostki napędowe wyposażone w system VVEL regulują ją bezpośrednio zaworami dolotowymi, nieustannie zmieniając fazy ich pracy oraz stopień ich otwarcia. Umożliwia to wydajniejszy przepływ powietrza przez cylindry i znacznie poprawia reakcję na gaz. Przy niskim i średnim obciążeniu silnika układ kontroluje ilość zasysanego powietrza przy pomocy zaworu dolotowego bezpośrednio przed komorą spalania, a nie poprzez przepustnicę, tak jak w konwencjonalnych jednostkach napędowych. Kontrolowanie ilości zasysanego powietrza przy pomocy zaworów dolotowych poprawia reakcję na gaz, zapewniając dopływ do cylindrów gęstszego powietrza już w momencie rozpoczęcia przyspieszania. W niskim zakresie obrotów zawory dolotowe otwierają się na krócej, zapobiegając cofaniu się mieszanki paliwowo-powietrznej i podnosząc wartość momentu obrotowego. Przy wysokich obrotach, zawory otwierają się
bardziej, zapewniając silnikowi większą ilość powietrza i podnosząc moment obrotowy.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12255/nissan-vvel-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Zanim jednak amatorzy modelu Micra zamarzą o niskim zużyciu paliwa i większej mocy wyjaśnić należy, że system VVEL jest dedykowany przede wszystkim silnikom o dużej pojemności. Zważywszy, że system przynosi korzyści podczas pracy w niskim i średnim zakresie obrotów, jego stosowanie ma sens w przypadku motorów o niskoobrotowej charakterystyce.


Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀