Trwa ładowanie...

Niemcy pokazali BMW R20 concept. Ma ogromny silnik

Podczas Concorso d'Eleganza Villa d’Este można podziwiać wiele klasycznych aut, ale też ciekawe koncepty przygotowane na tę okazją. W 2024 r. BMW stworzyło nie tylko specjalne auto, ale też motocykl. Zdziwiłbym się, gdyby trafił on do produkcji, ale jego silnik to już inna historia.

BMW R20 conceptBMW R20 conceptŹródło: BMW
d4fgnp8
d4fgnp8

Na zdjęciach koncepcyjne BMW R20 może nie robić szczególnego wrażenia, gdyż nie do końca widać wielkość tego motocykla, a raczej jego silnika. Po prostu wygląda na nakeda retro, takiego nieco większego brata R 12. Rozstaw osi R20 wynoszący 1550 mm jest niewiele większy od tego w seryjnym modelu (1511 mm). W połączeniu z nisko umieszczoną kierownicą, minimalistycznymi wskaźnikami i zbiornikiem paliwa o kształcie znanym z klasycznych modeli niemieckiej marki, całość wydaje się bardzo kompaktowa.

Ba, kąt nachylenia główki ramy w modelu R20 concept też jest praktycznie identyczny jak w R 12. Do tego zamontowano zawieszenie Öhlins Blackline z przodu i z tyłu, hamulce z zaciskami ISR oraz typowe dla współczesnych nakedów opony - tu jedynym odstępstwem jest nieco większa szerokość z tyłu, wynosząca 200 mm.

BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW

Ja bym nawet nazwał BMW R20 concept dość nudnym projektem. Jasne, wygląda jak niezły custom z praktycznie przelotowymi rurami wydechowymi w obu stronach, ale żeby była to premiera na tak ważną imprezę jak Concorso d'Eleganza Villa d’Este? Nazwa, a raczej silnik jednak zdradzają, o co chodzi.

d4fgnp8

Jest to kolejny etap rozwoju silnika nazwanego przez Niemców Big Boxer, do tej pory znanego z cruisera/turystyka R 18. Tutaj jednak jest on jeszcze większy i ma pojemność okrągłych 2 l. Oczywiście przeniesienie napędu też zostało zaczerpnięte z R 18. A to wszystko w moich oczach sugeruje, że raczej widzimy tu premierę powiększonego silnika niż zapowiedź nowego modelu.

BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW

Retro naked z 2-litrowym silnikiem na pewno byłby jedyny w swoim rodzaju, ale czy BMW odważy się na wprowadzenie do oferty tak niszowego modelu? Bardzo bym się zdziwił. Za to w świecie cruiserów standardem jest oferowanie coraz większych silników. Temu o pojemności 1,8 l niczego nie brakuje, ale Harley-Davidson czy Indian regularnie oferują trochę więcej i jeśli Niemcy chcą dalej z nimi konkurować, to wreszcie będą musieli zaproponować większy silnik. Takie po prostu są zasady gry. Czy cruiserom potrzeba większych i mocniejszych silników? Niekoniecznie. Czy przyciągają klientów? Jak najbardziej!

BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW
BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW
BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW
BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW
BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW
BMW R20 concept BMW
BMW R20 conceptŹródło: BMW
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4fgnp8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fgnp8
Więcej tematów