| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8665/golf-v-r32-01.jpeg',550,367) ) |
| --- | Już tej jesieni do salonów dealerskich trafi nowa, najszybsza wersja modelu Golf oznaczona symbolem R32. Auto napędza teraz jeszcze silniejszy, bo dwustupięćdziesięciokonny (250 KM) silnik, który rozpędza R32 od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8665/golf-v-r32-04.jpeg',550,367) ) |
| --- | Golf R32 wyposażono w sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,2 litra. Standardowo współpracuje z nim manualna sześcioprzekładniowa skrzynia biegów, ale opcjonalnie oferowana jest zautomatyzowana przekładnia typu DSG o dwóch sprzęgłach i dwóch wałach napędowych. Skrzynia DSG pozwala uzyskiwać jeszcze lepsze parametry przyspieszenia, niż skrzynia namulana: odpowiednio 6,2 oraz 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 250 km/h. Golf R32 dysponuje permanentnym napędem na cztery koła.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8665/golf-v-r32-07.jpeg',550,367) ) |
| --- | Wygląd Golfa R32 nie jest przestylizowany. Z zewnątrz, w porównaniu ze standardowym Golfem V generacji, odróżniaj się jedynie nieco przeprojektowanymi zderzakami i grillem, oraz dwoma centralnie umieszczonymi końcówkami rury wydechowej. Opony montowane są na osiemnastocalowych aluminiowych felgach. Wnętrze różni się jednak znacznie od seryjnych Golfów piątej generacji. Przede wszystkim, zamontowano imponująco wyglądające sportowe siedzenia. Standardowo R32 wyposażone będzie w duży kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny oraz system audio z dziesięcioma głośnikami. Wszystkie egzemplarze będą wyposażone w bi-xenonowe reflektory doświetlające zakręty.
Volkswagen Golf R32 pokazany będzie po raz pierwszy we wrześniu, podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. W salonach dealerskich dostępny będzie już miesiąc później, a jego cena na rynku niemieckim ma wynosić 32 tys euro.