| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8395/fox-vw-01.jpg',600,354) ) |
| --- | Już od jutra w Lipsku, podczas targów samochodowych AMI oglądać można będzie najmniejszy, choć wcale nie najmniej ważny z modeli Volkswagena. Fox, który zastępuje Lupo zmierzy się z coraz silniejszą konkurencją supermini, jak choćby wspólny projekt Toyoty oraz PSA Peugeot Citroen. Fox zdaje się być wyposażony we wszelkie atuty właściwe Volkswagenom, choć nie wiadomo, na ile to wystarczy, by podbić serca mieszczuchów, do których jest adresowany.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8395/fox-vw-02.jpg',600,426) ) |
| --- | Lupo nie sprzedawał się nazbyt dobrze i koncern Volkswagen przebąkiwał nawet o zaprzestaniu produkcji aut tego typu. Jednak coraz silniejszy trend ekologiczny i coraz wyższe ceny paliw sprawiają, że popularność kategorii supermini rośnie. Dobrze to dla VW, i źle zarazem, bo konkurencja szykuje projekty konkurencyjne. W czym VW Fox może okazać się lepszy?
Skoro zachętą do kupowania supermini jest małą paliwożerność tych aut, to niewątpliwą zaletą Foxa jest doskonały, sprawdzony już w Polo silnik wysokoprężny 1,4 TDI o mocy 70 KM. Motor ten nie tylko malutko pali, ale jeszcze odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Nie jest to bez znaczenia zważywszy, że tak malutkie auta bardzo często kupują kobiety, które szczególnie nie lubią terkotu starych diesli. …Mężczyznom zresztą owa jednostka też może przypaść do gustu, bo 70 KM uzyskiwane z diesla przy tak małym samochodzie może zadowolić nawet nadpobudliwych młodzieńców. Prócz dieselka, Foxa napędzać mogła będzie jedna z wersji silnika benzynowego 1,2 – o mocy 55 lub 75 KM
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8395/fox-vw-03.jpg',600,373) ) |
| --- | Fox wygląda z przodu niemal tak samo, jak odnowione Polo. Tył wygląda znacznie zgrabniej, niż w Lupo, mniej „pudełkowato”. Fox ma rekordowo jak na tę klasę pojemny bagażnik – aż 260 litrów. Powiększyć go możemy dodatkowo odsuwając oparcie tylnej kanapy.
Volkswagen Fox pojawi się w sprzedaży jeszcze wiosną tego roku. Choć nieznane są jeszcze jego ceny, to oczywiste jest, że będą one nieco niższe, niż w przypadku Polo. Spodziewać się więc można, że podstawowa wersja benzynowa kosztować będzie około 35 tys, zaś dieselek około 45 tys złotych.