Najlepsze silniki do instalacji LPG
1,6 MPI - VAG
Alternatywą dla kosztownych w utrzymaniu jednostek wysokoprężnych są silniki benzynowe współpracujące z instalacjami LPG.
Jeszcze kilka lat temu niemal dla każdego kierowcy szukającego oszczędnego auta do codziennej jazdy do pracy czy szkoły, jedynym sensownym wyborem był diesel. Dziś alternatywą dla kosztownych w utrzymaniu jednostek wysokoprężnych są silniki benzynowe współpracujące z instalacjami LPG. Aby cieszyć się z tankowania taniego gazu, musimy zdecydować się na nieskomplikowanego benzyniaka.
Współcześnie produkowane silniki benzynowe w zdecydowanej większości mają niewiele wspólnego z prostotą swoich poprzedników. Dziś niemal obowiązkowym elementem stał się bezpośredni wtrysk paliwa czy turbodoładowanie. Niestety koszty dostosowanej do nich instalacji gazowej są ogromne. Jednak jeszcze do niedawna w ofercie marek koncernu Volkswagena mogliśmy spotkać stosowany przez długie lata, prymitywny silnik 1,6 MPI o mocy 102 KM. Czterocylindrowy benzyniak wyposażony w wielopunktowy wtrysk paliwa otrzymał pancerną, ośmiozaworową głowicę. Dodatkowo przez lata przechodził liczne modernizacje, które zaowocowały między innymi zmienną długością kanałów dolotowych. Wśród wad tego silnika wymienić możemy jedynie stosunkowo wysokie zużycie paliwa - zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie, a także regularne awarie przepływomierza.