Moto Guzzi obchodzi 100 lat istnienia i prezentuje jubileuszowe wersje swoich motocykli
Moto Guzzi to producent motocykli, który często idzie swoją własną drogą. Przykładem tego mogą być charakterystyczne dwucylindrowe widlaste silniki ustawione poprzecznie czy stylistyka retro praktycznie wszystkich modeli. Znalezienie swojej niszy okazało się sposobem na sukces. W 2021 r. włoska marka obchodzi swoje 100-lecie.
Moto Guzzi niedawno zaprezentowało nowe wersje swoich najważniejszych modeli V7, V85 TT i V9 i to właśnie te najpopularniejsze motocykle włoskiej marki na jej setne urodziny otrzymają specjalnie limitowane wersje, które będzie można kupić przez cały 2021 r. Mają one wygląd nawiązujący do barw motocykla 350 Bialbero, który w latach 50. pozwolił na wywalczenie pięciu tytułów mistrza świata w klasie 350 cm3 wśród kierowców i czterech dla producentów.
Wszystkie trzy motocykle w rocznicowym wydaniu mają srebrne baki o satynowym wyglądzie, ciemnozielone przednie błotniki (z oznaczeniem edycji limitowanej) i boczne elementy nadwozia oraz brązowe siedziska. Co więcej, zielony lakier był wykorzystywany w słynnych modelach sprzed lat, więc nawiązuje do długiej historii włoskiej marki.
Najważniejszym punktem świętowania przez Moto Guzzi 100 lat istnienia ma być impreza dla fanów marki nazywająca się Giornate Mondiali Moto Guzzi. Zaplanowana jest na dni 9-12 września 2021 r. w Mandello del Lario. Spotkanie to ma przyciągnąć właścicieli motocykli Moto Guzzi z całego świata i odbędzie się 10 lat po poprzedniej edycji.
Moto Guzzi to firma z siedzibą właśnie w Mandello del Lario, która powstała 15 marca 1921 r. Została ona założona przez dwóch pilotów walczących w I wojnie światowej i ich mechanika – byli to Carlo Guzzi, Giovanni Ravelli i Giorgio Parodi. Przez lata Moto Guzzi odnosiło wiele sukcesów sportowych, a w 1967 r. zostało przejęte przez państwową spółkę SEIMM. Następnie w latach 1973–2000 firma należała do De Tomaso, producenta sportowych samochodów, a wreszcie - w 2000 r. - Moto Guzzi trafiło pod skrzydła Aprilii, wraz z którą w 2004 r. zostało przejęte przez Piaggio.