Moto Guzzi dalej odświeża gamę. Większy silnik trafi też do obu wersji V9
Moto Guzzi prezentuje nową wersję modelu V9 w obu odmianach – Bobber i Roamer. Najważniejszą nowością jest większy i mocniejszy silnik, ale na tym nie koniec zmian.
Obok premiery odświeżonego Moto Guzzi V85 TT włoska marka pokazała też nową odsłonę modelu V9. W jej przypadku zmiany są większe, ale raczej nie należą do zaskakujących. Sytuacja wygląda tak samo, jak wcześniej w przypadku Moto Guzzi V7 III. Silnik o pojemności 744 cm3 zastąpiono wywodzącą się z V85 TT jednostką o pojemności 850 cm3.
Tradycyjnie dla tego producenta również nowy silnik Moto Guzzi V9 to widlasta dwucylindrowa konstrukcja ustawiona poprzecznie. Jej maksymalna moc to 65 KM, a moment obrotowy to 73 Nm. To zapewnia włoskiemu motocyklowi lepsze osiągi niż do tej pory, a zarazem jednostka ta spełnia normę emisji spalin Euro 5. Zarówno Bobber, jak i Roamer będą również dostępne w zdławionej do niecałych 48 KM wersji na prawo jazdy kategorii A2.
Zmiany w Moto Guzzi V9 objęły nie tylko silnik. Nieco zmodyfikowano ramę i wzmocniono w jej przedniej części. Dla poprawy wygody podnóżki opierają się na gumowych elementach, które pozwalają na ograniczenie wibracji dochodzących do nóg. Oprócz ABS również kontrola trakcji znajduje się w standardzie. Ma ona kilka stopni czułości i możliwość całkowitego wyłączenia.
Tak jak do tej pory motocykl ten będzie oferowany w dwóch wersjach – jako klasycznie wyglądający V9 Roamer oraz bardziej minimalistyczny V9 Bobber. Ten drugi otrzymał nowe siedzisko, aluminiowe panele boczne oraz zmieniony przedni błotnik.
Model ten jest też wyposażony w światła LED (z przednim światłem do jazdy dziennej w kształcie orła znajdującego w logo firmy) oraz wyświetlacz w miejscu zegarów. Do obu modeli producent oferuje sporo elementów dodatkowych w tym system multimedialny Moto Guzzi MIA, ale też części zmieniające wygląd tych maszyn.
Moto Guzzi V9 Bobber oferowany będzie z czarnym matowym lakierem, natomiast V9 Roamer z błyszczącym szarym. Różnice można też dostrzec na silniku i wydechu, które w przypadku Bobbera są całkowicie czarne, natomiast Roamer ma chromowany wydech i paski na cylindrach.