| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11839/small-hybrid-sports-concept-honda-01.jpeg',550,365) ) |
| --- | Honda może się szczycić faktem, że jest największym na świecie producentem silników spalinowych. By tę supremację w dziedzinie napędu potwierdzić, i zabezpieczyć na czasy spodziewanej rewolucji napędu ekologicznego, Honda zaprezentujew Genewie kilka nowości…
Debiutujący w Genewie Honda Small Hybrid Sports Concept to przymiarka do samochodu hybrydowego o sportowej specyfice. futurystyczny pojazd z napędem hybrydowym. CO ciekawe, choć największym na świecie rynkiem zbytu aut hybrydowych jest USA, to Small Hybrid Sports Koncept został zaprojektowany w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11081/fcx-honda-03.jpeg',550,377) ) |
| --- | Zaprezentowany będzie również model pokazywany wcześniej w USA, FCX Concept zasilany ogniwami paliwowymi nowej generacji. Hondę FCX wyposażono w platformę ogniw paliwowych typu V Flow. Platforma ta wyróżnia się pionowym przepływem gazów (wodór spływa w dół), układem kręgowym (centralno-tunelowy), oraz niewielkimi wymiarami. Zastosowany układ pozwolił na stworzenie eleganckiego, niskozawieszonego sedana, co byłoby niemożliwe w przypadku konwencjonalnego pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi. Nowy układ stosu ogniw paliwowych jest o 20% mniejszy i o 30% lżejszy od obecnego systemu FCX FC Stack, jednak jego moc jest o 14 kW większa. Wydajność energetyczna pojazdu jest również bardzo wysoka i wynosi około 60%, tzn. jest trzy razy większa niż w samochodzie z silnikiem benzynowym, dwa razy większa niż w aucie z napędem hybrydowym i o 10% większa niż w obecnej wersji FCX. Wersja produkcyjna oparta na prezentowanym właśnie modelu studyjnym ma być sprzedawana w Japonii i USA już za 2 lata.
ODWIEDŹ GALERIĘ FCX Concept
Nowością dedykowaną waśnie Europejczykom będzie silnik Diesla nowej generacji, w którym po raz pierwszy na świecie zastosowano technologię redukującą emisję zanieczyszczeń do poziomu, jaki reprezentują silniki benzynowe. Katalizator zawiera system wykorzystujący reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora do zainicjowania przekształcania tlenku azotu (NOx), w nieszkodliwy azot (N2). W przeciwieństwie do systemów selektywnej katalitycznej redukcji SCR (Selective Catalytic Reduction), które wykorzystują wtrysk substancji zawierającej mocznik, innowacyjna technologia Hondy wykorzystuje amoniak powstały w katalizatorze. Honda planuje rozpoczęcie produkcji silników Diesla nowej generacji w ciągu trzech lat.