W ramach planów ponownego wejścia na polski rynek Mazda szykuje na początku maja uruchomienie nowej strony internetowej. Od 16 maja klienci będą mogli oglądać i kupować auta wywodzącej się z Japonii marki.Do końca roku importer spodziewa się sprzedać w Polsce między 1,5 tys. a 1,7 tys. samochodów. Od roku 2011 wolumen osiągnąć ma już wynik na poziomie od 8 tys. do 10 tys. egzemplarzy rocznie.
Importer ma na razie 11 salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach kraju. Są to w zdecydowanej większości obiekty, które obecnie oferują produkty innych marek.
W Warszawie Mazda będzie miała trzy salony:
- Bołtowicz (aktualnie dealer Alfa Romeo)
- BIG Auto Handel (aktualnie dealer Forda)
- Odyssey (aktualnie dealer Nissana)
Dwa salony Mazdy będą działać na Śląsku, a po jednym w Poznaniu, Wrocławiu (nowa inwestycja), Gdańsku , Krakowie, Białymstoku oraz w Łodzi.
Spośród działających obecnie punktów serwisowych Mazdy tylko jeden z nich (lokalizacja w Białymstoku) stał się dealerem nowego importera, którym jest spółka Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce. Pozostałe obiekty nie spełniają jak na razie wymogów koncernu.
Do czerwca Mazda będzie mieć w naszym kraju 13 salonów, a docelowo (do roku 2011) - 30.
Źródło: Samar.pl, Puls Biznesu