Mazda 6 Hatchback 2.2 Sport
Japonka z pazurem
None
To propozycja dla tych, ktĂłrzy lubiÄ siÄ wyrĂłĆŒniÄ z tĆumu i ceniÄ sportowe emocje, ale chcÄ zachowaÄ resztki komfortu i umiarkowane koszty eksploatacji.
Jej zewnÄtrzna prezencja moĆŒe siÄ podobaÄ. BiaĆy lakier pokrywajÄ cy nadwozie, wespĂłĆ z przyciemnionymi szybami bocznymi i tylnÄ , chromowanymi listwami i 18-calowymi obrÄczami ze stopĂłw lekkich, prezentuje siÄ naprawdÄ dobrze.
W przedliftingowym modelu, klienci narzekali na niezbyt dobre materiaĆy wykoĆczeniowe i to wĆaĆnie one staĆy siÄ przedmiotem rozwaĆŒaĆ konstruktorĂłw. W najnowszym wcieleniu zastosowano wyraĆșnie lepsze plastiki, ale wciÄ ĆŒ nie zdecydowano siÄ na miÄkkie tworzywa. Zdecydowana ich wiÄkszoĆÄ jest twarda i maĆo przyjemna w dotyku. GĆĂłwnÄ zaletÄ tego rozwiÄ zania stanowi brak niepokojÄ cych dĆșwiÄkĂłw podczas jazdy.
Motor o pojemnoĆci 2.2 l zasilany olejem napÄdowym generuje moc 180 KM i 400 Nm momentu obrotowego dostÄpnych w przedziale 1800-3000 obr./min. PowyĆŒsze wartoĆci sprawiajÄ , ĆŒe Mazda bardzo chÄtnie przyspiesza do maksymalnych prÄdkoĆci autostradowych, nie wykazujÄ c przy tym oznak najmniejszej zadyszki.
Na dystansie kilkuset kilometrĂłw w mieĆcie, szĂłstka potrzebowaĆa Ćrednio 7,5 litra. Znacznie lepszy wynik udaĆo siÄ uzyskaÄ w trasie, gdzie hatchback klasy Ćredniej zadowalaĆ siÄ 6 litrami na kaĆŒde sto kilometrĂłw. Przy masie wĆasnej przekraczajÄ cej 1.5 tony, to naprawdÄ niezĆy rezultat.