Harley-Davidson szykuje rodzinę elektryków. Znamy nazwę pierwszego modelu

Harley-Davidson zarezerwował pulę numerów VIN dla swoich nowych motocykli. Dzięki temu wiemy, że pierwszy model, który będzie oferowany pod oddzielną marką LiveWire, będzie się nazywał po prostu One. Już możemy się spodziewać, jak będzie on wyglądał.

Harley-Davidson LiveWireHarley-Davidson LiveWire
Źródło zdjęć: © WP | Szymon Jasina
Szymon Jasina

Harley-Davidson LiveWire to najbardziej nietypowy i zaskakujący motocykl amerykańskiej marki ostatniej dekady, a może i w jej historii. I to mimo konkurenta na tym polu w postaci modelu Pan America. Elektryczny jednoślad nie był jednak tylko pojedynczym pokazem możliwości i efektem ambicji poprzednich władz firmy. Faktycznie zdradza on przyszłość Harleya-Davidsona. Jest ona tak ważna, że Amerykanie postanowili wydzielić nazwę LiveWire jako oddzielną podmarkę. Teraz czas na pierwszy model.

Oficjalnie debiut inauguracyjnego motocykla nowej marki LiveWire ma mieć miejsce 8 lipca 2021 r., jednak dziennikarze z Motorcycle.com już dotarli do wniosku złożonego w amerykańskiej NHTSA. Harley-Davidson zarejestrował tam numery VIN dla swoich nowych motocykli, które mają się nazywać LiveWire One. W ten sposób poznaliśmy nazwę pierwszego modelu nowej marki. A jak on będzie wyglądał? Wszystko wskazuje, że całkiem znajomo.

Prawdopodobnie będzie to nieco ulepszona wersja Harleya-Davidsona LiveWire, którego znamy od dwóch lat. Świadczy o tym brak doniesień o zupełnie nowym modelu. Dodatkowo w amerykańskich dokumentach widnieje moc 101 KM. Jest to nieco mniej niż dotychczas, ale właśnie taka wartość została zapowiedziana na rynku australijskim dla odświeżonego motocykla z większym akumulatorem. Wszystko zatem wskazuje, że faktycznie LiveWire One będzie poprawioną wersją aktualnie sprzedawanego elektryka od Harleya-Davidsona.

Wydzielenie podmarki LiveWire oznacza jednak, że na tym nie koniec. Amerykanie chcą mocno wejść na rynek elektrycznych jednośladów i można się spodziewać kolejnych modeli. H-D LiveWire zrobił świetne wrażenie swoimi osiągami, jednak już gorsze wysoką ceną (szczególnie w Europie z powodu cła). Można zatem mieć nadzieję, że kolejny model będzie nieco wolniejszy, ale też tańszy.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025