Lexus RX 

None

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasypremium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

10 / 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy