Lexus RX 

None

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasypremium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

/ 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

10 / 10Historia prekursora crossoverów klasy premium

Obraz
© zdjęcie producenta

Lexus RX to najpopularniejszy samochód japońskiej marki, który debiutując przed niemal 20 laty utworzył nową kategorię - crossoverów klasy premium. Jak wyglądała historia tego modelu?

Decyzję o stworzeniu samochodu łączącego komfort użytkowania z terenowym charakterem podjęto na rok przed premierą Toyoty RAV4, czyli w 1993 r. Projekt był gotowy dwa lata później, zaś w 1997 r. rozpoczęły się próby drogowe. Jeszcze w tym samym roku na rynek japoński trafiła Toyota Harrier - wtenczas w Kraju Kwitnącej Wiśni wszystkie Lexusy były sprzedawane pod marką macierzystego koncernu. W marcu 1998 r. rozpoczęła się sprzedaż na rynkach światowych, już jako Lexusa RX 300 (Radiant Crossover).

Auto o samonośnym nadwoziu zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną, wzmocnioną i podniesioną platformę Camry o prześwicie 185 mm, zapewniającym spore możliwości jazdy w terenie. Obszerna kabina oferowała wysoką pozycję w fotelach i możliwość przechodzenia między przednimi siedzeniami. Pojazd dostępny był w trzech wariantach napędu – z czterocylindrowym silnikiem 2,2 o mocy 140 KM napędzającym koła przedniej osi (tylko na rynek japoński) oraz z trzylitrową, 220-konną jednostką V6 i napędem na przednie lub cztery koła.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka