Łada Vesta Cross: koncepcja przetrwania
Podczas trwających w Moskwie targów Off-Road Show Łada pokazała koncepcyjny model Vesta Cross. Kombi o podniesionym podwoziu w gamie rosyjskiego producenta z pewnością będzie wyróżniać się atrakcyjną stylistyką.
Do tej pory największym sukcesem Łady był model Niva, który znalazł szerokie grono zwolenników także poza granicami ZSRR, a potem Rosji. Firma, która ostatnio boryka się z problemami związanymi z malejącym popytem na samochody na rynku wewnętrznym, zaprezentowała model, który ma potencjał, by Nivie dorównać. Vesta Cross to koncepcyjne kombi o nieco uterenowionej charakterystyce. W samochodzie podniesiono zawieszenie, a karoserię wyposażono w plastikowe listwy chroniące dolne partie karoserii.
Model powstał w oparciu o płytę podłogową, która została opracowana we współpracy z Renault i Nissanem. Z bliźniaczego rozwiązania korzystają Nissan Micra i Juke, Dacia Logan czy Datsun Go. Do napędu Vesty przewidziano trzy silniki o mocy od 87 do 114 KM.
Zaprezentowany w Moskwie koncepcyjny model to wariacja powstała w oparciu o produkcyjnego sedana Vesta, który mierzy 4,35 m długości i 2,65 m rozstawu osi. Już pod koniec września model ten ma zacząć zjeżdżać z linii produkcyjnych Łady. Vesta z nadwoziem kombi ma pojawić się w ofercie w 2016 roku, a po niej najprawdopodobniej odmiana Cross.
tb, moto.wp.pl