KTM RC 8C się wyprzedał. Znowu

KTM RC 8C to chyba jeden z najbardziej nietypowych projektów stworzonych przez producentów motocykli w ostatnich latach. Próba zakupu to już wyzwanie samo w sobie. W 2024 r. kolejnych 100 szczęśliwców dostało przywilej wydania blisko 200 tys. zł.

KTM RC 8CKTM RC 8C
Źródło zdjęć: © KTM
Szymon Jasina

Austriacka marka z jednej strony nie chce sprzedawać drogowych motocykli sportowych, z drugiej ma mocnego nakeda 1390 Super Duke’a R i bierze udział w wyścigach MotoGP. Zatem chcąc wprowadzić do sprzedaży motocykl sportowy, a zarazem nie złamać swojej zasady, przygotowano specjalny projekt maszyny torowej, opartej na silniku 889 cm3.

Tak powstał KTM RC 8C, który od 2021 r. rokrocznie oferowany jest w limitowanych "rzutach". Scenariusz zawsze jest taki sam. Uruchamiana jest sprzedaż i już po paru minutach wszystkie 100 egzemplarzy na dany rok ma nabywców. Nie ma znaczenia cena, która na 2024 r. wynosiła 193 500 zł. Przypomnijmy — za motocykl, którym nie można wyjechać na publiczne drogi.

KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM

Ale ta kwota ma swoje uzasadnienie. Nadwozie wykonane jest z włókna węglowego i kevlaru, a wszystkie elementy są rodem ze świata wyścigów. Zawieszenie WP Apex zostało stworzone na potrzeby tego modelu, a hamulce Brembo 19RCS Corsa Corta wywodzą się wprost z MotoGP. RC 8C na 2024 r. ma też wyświetlacz z systemem AIM MXS 1.2 Race, który ma m.in. wbudowany rejestrator telemetrii i GPS. Moc tylko w pierwszym roku była nieco niższa, natomiast teraz dalej wynosi 135 KM, ale w maszynie, która na sucho waży 142 kg, to wartość więcej niż zadowalająca.

Na cenę wpływa jeszcze jeden fakt — każdy ze 100 egzemplarzy składany jest ręcznie. Stąd też tak ograniczona produkcja. W końcu widać, że KTM RC 8C co roku jest takim hitem, że na pewno bez problemu sprzedałoby się więcej sztuk tego wyjątkowego motocykla. Oczywiście wersja na 2024 r. wyróżnia się nowym malowaniem.

KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM
KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM
KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła