KTM 450 SMR ma nową wersję. Austriackie supermoto po kilku poprawkach
KTM pokazało poprawioną wersję swojego torowego supermoto 450 SMR. Zmiany są niewielkie, ale pokazują, że austriacki producent cały czas pracuje nad ulepszaniem swoich motocykli.
Dopiero co Husqvarna pokazała nową wersję supermoto FS 450, teraz przyszedł czas na bliźniaka spod znaku KTM-a, czyli model 450 SMR. Jako że szwedzka marka należy do austriackiej, to nie jest tajemnicą, że obie mają w ofercie bardzo podobne (a nawet niemal identyczne) jednoślady. Tak jest i w tym przypadku.
KTM zatem odświeżył oba modele. 450 SMR na rok 2022 zmienił się niewiele i najłatwiej odróżnić go po nowym malowaniu z pomarańczową ramą, niebieskim siedziskiem i wyścigowymi grafikami na nadwoziu.
KTM 450 SMR napędzany jest znaną też z motocrossowego modelu jednostką o maksymalnej mocy 63 KM. Ten jednocylindrowy silnik waży 27 kg. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni sterowanej z pomocą czujnika, który określa różne mapy pracy silnika dla poszczególnych przełożeń.
Dobre prowadzenie zapewnia rama oferująca odpowiednią sztywność. Zawieszenie to zestawy WP Xact przy obu kołach (widelec ma średnicę 48 mm), a felgi Alpina wyposażone są w opony firmy Bridgestone. O skuteczne wytracenie prędkości dbają hamulce Brembo z tarczą mierzącą 310 mm z przodu i 220 mm z tyłu.