Trwa ładowanie...

Koniec świata? - Cayenne z dieslem!

Koniec świata? - Cayenne z dieslem!
d2xqs7l
d2xqs7l

Porsche będzie oferować model Cayenne z silnikiem diesla. Decyzja zapadła w związku ze zmienionymi ustawami, które - w niektórych krajach europejskich - wprowadziły preferencyjne wysokości podatków dla pojazdów z jednostkami wysokoprężnymi. Ponadto udział Porsche w koncernie Volkswagen, będącym największym na świecie producentem silników dieslowskich dla samochodów osobowych, stworzył nowe perspektywy dostaw tych jednostek napędowych.

(fot. United Pictures)
Źródło: (fot. United Pictures)

Porsche wyposaży Cayenne w trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM (176 kW), dostarczany przez Audi AG, spółkę należącą do koncernu VW. Cayenne z silnikiem diesla będzie zużywał średnio 9,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla wyniesie 244 gramy na kilometr. Producent zapewnia, że spontaniczna reakcja na pedał gazu i dynamika nowoczesnego silnika wysokoprężnego doskonale sprawdzą się w sportowo-terenowym Cayenne. Wysoki moment obrotowy, wynoszący 550 Nm gwarantuje sportową dynamikę.

Nowy model Cayenne będzie oferowany najpierw w Europie. W przyszłości planowane jest wprowadzenie go na rynki innych krajów. Zarząd Porsche jest przekonany, że ten oszczędny turbodiesel V6 zapewni nieprzerwany sukces rynkowy serii Cayenne. W ubiegłym roku finansowym 2007/08 sprzedano 45.478 samochodów z tej serii, obejmującej aktualnie pięć różnych modeli.

(fot. United Pictures)
Źródło: (fot. United Pictures)

Wprowadzając na rynek Cayenne z silnikiem wysokoprężnym Porsche stawia na redukcję zużycia paliwa. Wiosną 2007 roku ten producent samochodów sportowych wyposażył nową generację Cayenne w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które zużywają do 15 procent mniej paliwa. Od lata 2008 Porsche oferuje także najnowszą generację serii 911 z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem.

* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ * Ponadto trwają prace nad wersją Cayenne z napędem hybrydowym, która ma spalać poniżej dziewięciu litrów paliwa na 100 kilometrów i pojawi się na rynku pod koniec tego dziesięciolecia. Cayenne z jednostką diesla, seryjnie wyposażony w sprawdzoną przekładnię automatyczną Tiptronic-S, będzie dostępny na rynku od lutego 2009 roku.

Źródło: Porsche

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj