| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11780/peugeot-207-rc-6.jpeg',550,365) ) |
| --- | Od wielu lat w ofercie Peugeota pojawiają się niewielkie samochody z potężnymi silnikami. Amatorzy mocnych wrażeń niebawem będą mogli nabyć drobny, acz waleczny model 207 RC z silnikiem 1,6 litra.
W obecnych czasach taka pojemność jest czymś zupełnie oczywistym w miejskich samochodach. Czy więc dynamika pojazdu będzie w stanie kogokolwiek zaskoczyć? Z pewnością. Zadba o to turbosprężarka, a także bezpośredni wtrysk paliwa. Nowoczesne rozwiązania wydobyły z 16-zaworowego silnika aż 175 KM. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11780/peugeot-207-rc-4.jpeg',550,365) ) |
| --- | Jeszcze większe wrażenie robi moment obrotowy na poziomie 240 Nm, który jest dostępny w przedziale od 1600 do 5000 obr./min. W przypadku nagłego zapotrzebowania na moc, które dla silnika oznacza dociśnięcie pedału gazu do oporu, elektronika chwilowo podnosi ciśnienie doładowania, co pozwala uzyskać 260 Nm. Wyprzedzanie najdłuższych nawet tirów będzie więc specjalnością Peugeota 207 RC.
Także podczas prób sprintu samochód nie przyniesie wstydu właścicielowi. Niewielkie auto rozpędzi się do 100 km/h w zaledwie 7,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza znieruchomieje dopiero powyżej 220 km/h! Co ważne, wysilona jednostka potrafi oszczędnie obchodzić się z paliwem, a także spełnia normę emisji Euro5. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11780/peugeot-207-rc-3.jpeg',550,357) ) |
| --- | Nie jest to jednak ostatnie słowo inżynierów. W 2009 roku można się spodziewać silnika „podkręconego” do 190 KM.
Francuskie samochody znane są z wysmakowanej stylistyki. Nie inaczej jest z Peugeotem 207 RC. Obniżone zawieszenie sprawiło, że efektowne, 17-calowe alufelgi szczelne wypełniły pękate nadkola. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11780/peugeot-207-rc-16.jpeg',550,365) ) |
| --- | Dachowy spojler, zadziorne zderzaki z reflektorami przeciwmgłowymi oraz wielkie rury wydechowe dają jasno do zrozumienia, że samochód jest szybki...
Sportowe akcenty są też doskonale widoczne w kabinie. Masywne, kubełkowe fotele oraz mięsista i dobrze wyprofilowana kierownica pozwolą idealnie poczuć samochód i przewidywać jego zachowania. Sportową jazdę ułatwią też aluminiowe nakładki na pedały oraz poręczna dźwignia zmiany biegów. Seryjna skrzynia będzie miała 5 przełożeń, jednak planowane jest wzbogacenie oferty o 6-stopniowy automat, który do maksimum zwiększy poczucie prowadzenia sportowej maszyny.
Oficjalna prezentacja samochodu nastąpi podczas salonu samochodowego w Genewie.