Trwa ładowanie...

Kia Rio: 73 tys. aut do serwisu

Kia Rio: 73 tys. aut do serwisuŹródło: zdjęcie producenta
d1kj56r
d1kj56r

Nieprawidłowe działanie poduszki powietrznej jest przyczyną ogłoszenia przez koreańskiego producenta dużej akcji serwisowej. Popularny model Rio w razie wypadku może powodować obrażenia u dzieci.

W ciągu dwóch ostatnich dekad firma Kia pokonała długą drogę ku poprawie bezpieczeństwa swoich samochodów. Dziś ta koreańska marka powiązana z Hyundaiem cieszy się w Polsce dużą popularnością. Nic w tym dziwnego, samochody te objęte są długą gwarancją, a przede wszystkim za rozsądną cenę oferują standard, który tylko nieznacznie różni się od tego, do czego przyzwyczaiły Polaków niemieckie samochody. Druga generacja miejskiego modelu Rio, produkowana w latach 2005-2011, kusi atrakcyjną ceną na rynku wtórnym. Jeśli spojrzymy na wyniki testów zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP, stwierdzimy, że za tym samochodem przemawia również poziom oferowanego przez nie bezpieczeństwa. Cztery gwiazdki w małym aucie były wówczas niezłym wynikiem. Niestety, okazuje się, że część samochodów ma poważną wadę.

Jak informuje NHTSA, amerykańska instytucja zajmująca się bezpieczeństwem w transporcie, aż 73 tys. egzemplarzy Kii Rio zostanie wezwanych do serwisów. Chodzi o niektóre serie produkowane w latach 2006-2008. Problemy mogą sprawiać poduszki powietrzne mające chronić pasażera. Gdy obok kierowcy zasiada osoba dorosła, wszystko działa prawidłowo. W wersji wyposażonej w czujnik, który po wykryciu fotelika na przednim siedzeniu dezaktywuje airbag, mechanizm ten może jednak nie zadziałać. Otwarcie się poduszki powietrznej w czasie zderzenia może spowodować poważne obrażenia u przewożonego dziecka.

NHTSA będzie wyjaśniać sprawę usterki w samochodach marki Kia. W przypadku innych aut wyposażonych w system wykrywania pasażera też odnotowano problemy. We wrześniu 2011 r. w USA ponad 10 tys. sztuk Kii Sorento zostało odesłanych do serwisu, ponieważ czujnik, o którym mowa nie wykrywał osoby dorosłej i nie uruchamiał poduszki powietrznej podczas zderzenia.

Europejska wersja modelu Rio była wyposażona w ręczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera.

tb/

d1kj56r
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kj56r
Więcej tematów