Trwa ładowanie...

Kia Rio: 73 tys. aut do serwisu

Kia Rio: 73 tys. aut do serwisuŹródło: zdjęcie producenta
d1n48ni
d1n48ni

Nieprawidłowe działanie poduszki powietrznej jest przyczyną ogłoszenia przez koreańskiego producenta dużej akcji serwisowej. Popularny model Rio w razie wypadku może powodować obrażenia u dzieci.

W ciągu dwóch ostatnich dekad firma Kia pokonała długą drogę ku poprawie bezpieczeństwa swoich samochodów. Dziś ta koreańska marka powiązana z Hyundaiem cieszy się w Polsce dużą popularnością. Nic w tym dziwnego, samochody te objęte są długą gwarancją, a przede wszystkim za rozsądną cenę oferują standard, który tylko nieznacznie różni się od tego, do czego przyzwyczaiły Polaków niemieckie samochody. Druga generacja miejskiego modelu Rio, produkowana w latach 2005-2011, kusi atrakcyjną ceną na rynku wtórnym. Jeśli spojrzymy na wyniki testów zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP, stwierdzimy, że za tym samochodem przemawia również poziom oferowanego przez nie bezpieczeństwa. Cztery gwiazdki w małym aucie były wówczas niezłym wynikiem. Niestety, okazuje się, że część samochodów ma poważną wadę.

Jak informuje NHTSA, amerykańska instytucja zajmująca się bezpieczeństwem w transporcie, aż 73 tys. egzemplarzy Kii Rio zostanie wezwanych do serwisów. Chodzi o niektóre serie produkowane w latach 2006-2008. Problemy mogą sprawiać poduszki powietrzne mające chronić pasażera. Gdy obok kierowcy zasiada osoba dorosła, wszystko działa prawidłowo. W wersji wyposażonej w czujnik, który po wykryciu fotelika na przednim siedzeniu dezaktywuje airbag, mechanizm ten może jednak nie zadziałać. Otwarcie się poduszki powietrznej w czasie zderzenia może spowodować poważne obrażenia u przewożonego dziecka.

NHTSA będzie wyjaśniać sprawę usterki w samochodach marki Kia. W przypadku innych aut wyposażonych w system wykrywania pasażera też odnotowano problemy. We wrześniu 2011 r. w USA ponad 10 tys. sztuk Kii Sorento zostało odesłanych do serwisu, ponieważ czujnik, o którym mowa nie wykrywał osoby dorosłej i nie uruchamiał poduszki powietrznej podczas zderzenia.

Europejska wersja modelu Rio była wyposażona w ręczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera.

tb/

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj