Kia Rio: 73 tys. aut do serwisu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Nieprawidłowe działanie poduszki powietrznej jest przyczyną ogłoszenia przez koreańskiego producenta dużej akcji serwisowej. Popularny model Rio w razie wypadku może powodować obrażenia u dzieci.

W ciągu dwóch ostatnich dekad firma Kia pokonała długą drogę ku poprawie bezpieczeństwa swoich samochodów. Dziś ta koreańska marka powiązana z Hyundaiem cieszy się w Polsce dużą popularnością. Nic w tym dziwnego, samochody te objęte są długą gwarancją, a przede wszystkim za rozsądną cenę oferują standard, który tylko nieznacznie różni się od tego, do czego przyzwyczaiły Polaków niemieckie samochody. Druga generacja miejskiego modelu Rio, produkowana w latach 2005-2011, kusi atrakcyjną ceną na rynku wtórnym. Jeśli spojrzymy na wyniki testów zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP, stwierdzimy, że za tym samochodem przemawia również poziom oferowanego przez nie bezpieczeństwa. Cztery gwiazdki w małym aucie były wówczas niezłym wynikiem. Niestety, okazuje się, że część samochodów ma poważną wadę.

Jak informuje NHTSA, amerykańska instytucja zajmująca się bezpieczeństwem w transporcie, aż 73 tys. egzemplarzy Kii Rio zostanie wezwanych do serwisów. Chodzi o niektóre serie produkowane w latach 2006-2008. Problemy mogą sprawiać poduszki powietrzne mające chronić pasażera. Gdy obok kierowcy zasiada osoba dorosła, wszystko działa prawidłowo. W wersji wyposażonej w czujnik, który po wykryciu fotelika na przednim siedzeniu dezaktywuje airbag, mechanizm ten może jednak nie zadziałać. Otwarcie się poduszki powietrznej w czasie zderzenia może spowodować poważne obrażenia u przewożonego dziecka.

NHTSA będzie wyjaśniać sprawę usterki w samochodach marki Kia. W przypadku innych aut wyposażonych w system wykrywania pasażera też odnotowano problemy. We wrześniu 2011 r. w USA ponad 10 tys. sztuk Kii Sorento zostało odesłanych do serwisu, ponieważ czujnik, o którym mowa nie wykrywał osoby dorosłej i nie uruchamiał poduszki powietrznej podczas zderzenia.

Europejska wersja modelu Rio była wyposażona w ręczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera.

tb/

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła