KIA GT: bliżej rzeczywistości

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Jeden z najbardziej widowiskowych samochodów koncepcyjnych, które pokazano na targach we Frankfurcie właśnie odsłonił nieco tajemnic. KIA GT Concept, bo o niej mowa, nie dość, że wygląda znakomicie, to ma potężny motor pod maską i ma być seryjnie produkowana.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Kiedy pierwszy raz zobaczyliśmy zdjęcia tego samochodu, ciężko było uwierzyć, że to koreańskie auto. Fakt, od kiedy stylistyką KII zajął się Peter Schreyer (Audi TT, VW New Beatle), przyzwyczailiśmy się do śmiałych projektów koreańskiego producenta. Jednak najnowszy projekt nie jest zwykłym, małym "wozidełkiem". To samochód, którym Koreańczycy będą się pewnie "pchać" na półkę premium.

Będąc pod wrażeniem stylistyki wszyscy zastanawiali się co znajdzie się pod maską tego pojazdu. Rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania. Podczas trwania IAA okazało się bowiem, że również w koreańskich żyłach płynie nieco benzyny. Nie dość, że samochód jest pierwszym podejściem marki do tylnego napędu, to jeszcze jego źródło jest dość imponujące.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Mowa tu o benzynowej jednostce V6 o pojemności 3,3 litra. Gdyby sam rozmiar motoru nie robił wrażenia, warto wspomnieć, że ten turbodoładowany silnik dysponuje mocą aż 390 KM i momentem obrotowym o wartości 534 Nm. Ta potężna siła przenoszona jest na tylną oś dzięki ośmiostopniowej przekładni automatycznej.

- Projekt ten pozwala nam na odkrywanie nowych kierunków w projektowaniu - mówił Peter Schreyer, główny projektant KIA Motors. - Tak dynamiczną linię i całkiem nowe proporcje udało nam się osiągnąć dzięki napędowi na tylną oś.

Projektant ma również nadzieję, że klasyczny układ napędowy - silnik z przodu, napęd na tył - zapewni przyszły sukces samochodu nie tylko na rodzimym rynku, w Koreii, ale również w Europie i USA.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Jednak najciekawsze w tym koncepcie jest to, że teraz będziemy czekać na przedprodukcyjną wersję tego modelu.
- Najlepsze w całej pracy nad tym autem było to, że jest to jak najbardziej realny projekt - zapewniał Schreyer. - To był a naprawdę wielka przyjemność pracować nad samochodem, który już wkrótce może pojawić się na drodze.

Jest całkiem spora szansa, że ten niesamowity projekt wejdzie do produkcji. Taką z pewnością nadzieję ma sam Schreyer, który na koniec stwierdził, że jest to taki rodzaj samochodu, jaki KIA powinna produkować.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę